VELİ ALTINKAYA

Tarih: 24.11.2017 00:00

BAŞKANLARIN SEVMEYECEĞİ BİR YAZI

Facebook Twitter Linked-in

Büyükşehir, Melikgazi ve Talas?Belediye Başkanları, Karayolları Bölge Müdürü´nden Derevenk Viyadüğü ile ilgili çalışmalar hakkında yerinde bilgi almışlar. Bu haberin ayrıntılarını birinci sayfada okuyabilirsiniz.

Geçtiğimiz hafta KKTC´ye giderken uçağa Adana´dan bindim. Kayseri çıkışında ve girişinde Güney Çevreyolu´nu kullandım. Garipçe-OSB arasındaki 13 Km kısım gidiş-geliş olarak bitmiş. Aydınlatılması da yapılmış. Muhteşem bir yol olmuş. Emeği geçenleri kutluyorum.

Güney Çevreyolu´nu niye planladık?

Niğde, Nevşehir istikametinden gelip de şehrin güneyine gideceklerle, Malatya istikametine seyredecek araçları şehir merkezine sokmamak için...

Düşünce, mantık doğru...

Güney Çevreyolu´nun OSB´ye kadar olan bölümü açıldı. OSB´nin içinde trafik biraz sıkışık olsa da, yeni yol açmaya gerek yok. OSB içinden, Yılanlı Dağı´na Melikgazi´nin yaptığı Fatih?Sultan?Mehmet?Bulvarı´nı  takiple, Altınoluk bölgesine ve şehir mezarlığına kadar geliyorsunuz. Şehir içine daha fazla girmeden gerçekten bir çevre yoldan varsayalım Malatya´ya gidecekseniz bundan sonra ne yapacaksınız?

Gideceğiniz iki güzergah var.

Birincisi: Ya şehir mezarlığının ordan Erciyes istikametine, yani Hacılar´a dönüp Hacılar-Hisarcık arasındaki yolu takiple, Kıranardı, Endürlük, Talas´tan, başkanların yerinde inceleme yaptığı Derevenk Viyadüğü´nün Talas girişine ulaşac aksınız. Bu giriş,Talas´ın çıkışı, Reşadiye´nin hemen altı, Gülistan Evlerin karşısına düşüyor. Sonrada viyadüğü takiple Gülkent´in yanından Mimarsinan OSB?karşısında Malatya yoluna ulaşıyorsunuz.

İkincisi: Hacılar istikametine gitmeyip, mezarlığı takiple şehre doğru gidecek ve mezarlığın bitişinden hemen sonra Battalgazi Mahallesi istikametine dönüp, Kartal Kavşağı, Talas?yolu ve Komando Caddesi´ni takiple Derevenk Viyadüğü´nün Talas çıkışına ulaşacaksınız.

Aslında ikinci yol, birinci yola göre daha yakın ve hatta transit trafiğe daha uygun.

Ama ne yaptık, daha kolay ve yakın dediğimiz ikinci  güzergahla, her gün binlerce aracı yine  şehir merkezine  girdirdik.

Bu çevreyol mantığı değil.

Çevreyol mantığı, tıpkı kuzeyde olduğu gibi araçları şehir içine girdirmeden transit gönderebilmek.

Güney çevreyolunun eski Garipsu´nun orda başlayıp Mimarsinan OSB´nin bulunduğu noktada biten planlanmış  güzergahı 44 Km.

Garipsu, OSB arası 13 Km kadar. Halen inşaatı devam eden ve 2019´da biteceği belirtilen Mimarsinan OSB- Talas çıkışı arası ise 3.5 km... Yani bitmiş bir 13 Km yol var. Devam edende 3.5 km çalışma. Geriye yaklaşık 25 Km´lik henüz hiç planlanmamış ve başlanılmamış yol kalıyor.

Büyükşehir?Belediyesi´nden gelen basın bülteninde yazmıyor; ama muhtemel ki üç belediye başkanı ile Karayolları bürokratları biraraya gelince konuşmuştur. Güney Çevreyolu, Yılanlı Dağı´nı Fatih?Sultan?Mehmet?Bulvarı ile aştıktan sonra, şehir mezarlığına hiç gelmeden Eğribucak-Kergah Bağ güzergahını takiple Hacılar´ın içine de girmeden?Hacılar-Hisarcık arasındaki yola ulaşması gerekiyor.  Yol burdan da Hisarcık´ın içinden, Kıranardı ve Endürlük´ün altından Ali Dağı´nın arkasından, Gülistan evlerinin üzerinden viyadük çıkışına bağlanacak.

Tarife çalıştığım bölgeyi bilenler yazıyı okurken bile yorulmuştur muhtemelen.

Demem o ki, Güney Çevreyolu gerçek manada amacına ulaşacaksa Yılanlı çıkışı ile Viyadük çıkışını şehir merkezine araçları sokmadan bağlayacak yukardaki güzergahla ilgili imar planlarının ve hemen akabinde de istimlak çalışmalarının yapılması gerekir.

Karayolları bu güzergah için sanmıyorum ki istimlak yapsın. Planlamayı ve istimlaki belediye yapacak, sonra yolu açmak Karayollarının işi...

  Bu dediğim olur mu?

Zor... Alah bilir ya, ben göremem. Belediyeler böyle bir istimlake girmez, girse bile altından kalkamaz. Bunun için yazının başlığını, ?Belediye başkanlarımızın sevmeyeceği bir yazı´  diye koydum.

Büyükşehir´in açıklamasında Çelik?Başkan´ın kullandığı yeni bir ifade hoşuma gitti.

Malum Gülkent istikametinden gelenler şehre, ya Malatya yoluna çıkarak girecek, ya da Tavlusun´u takiple bir kısmı üçüncü derece SİT olan güzergahtan giriş yapabilecek. Bu yol zaten küçük araçların dışında trafiğe kapalı. Aslında burada da küçük bir viyadük yapılması gerekiyor ya...

Çelik?Başkan ?Viyadüğün  çıkışından;  Derevenk Vadisi´ne  paralel Anayurt´un üstünden Tavlusun yoluna bağlanacak yeni bir yolun planlamasını üç belediye olarak yapacağız? demiş. Bu güzel haber. Ama Güney Çevreyolu´nu Kuzey Çevreyolu gibi şehre girmeden tahayyül etmeye bizim neslin ömrü yetmez. Çocuklarımız ve torunlarımız inşallah görür.

 

ÖĞRETMEN VE EĞİTİM

Bugün hepimiz öğretmenlerden saygı ile bahsedeceğiz. Hepimiz ilkokul, orta-lisedeki  öğretmenlerimizden etkilendiğimiz hangisi ise ondan örnekler vereceğiz. Ama, yarından itibaren hepsi unutulacak. Türkiye bugün hangi alanda sorun yaşıyorsa, bunun altında ?eğitim´deki sıkıntı var. Öğretmenlerimizi yetiştirdiğimiz fakültelerimizden, onların görev yaptığı binalar, ücretleri, öğrenci ve velilerle ilişkileri, müfredat ve mevzuat vs bugünden sonra konuşulmaz. Konuşulsa da bir kulağımızdan girer, diğerinden çıkar.  Türkiye önce, ?öğretmen gibi öğretmen? yetiştirecek bir sistem kuracak; sonrada bu öğretmenlere dönüp, ?Size çocuklarımızı emanet ediyoruz; her alanda geleceğimizi emanet edebileceğimiz  insanları yetiştirin? diyecek. Öğretmen, öğrenci, okul, veli, ücret, müfredat, mevzuat vs eğitimde o kadar çok eksik ve sıkıntımız var ki, saymakla bitmez...

 

Mış? Miş? Muş?

00-FETÖ davasında bazı tanık ve itirafçılar, avukat telkiniyle bazı sanıkları örgüt yöneticiliğinden, üyeliğe düşürmek için konuşuyormuş.

00- FETÖ yargılanmasında bazı tanıklar, özel işleri ile şüphelilerin Örgüt´le ilişkisini bilerek karıştırıyormuş.

00-Yeni sağlık il müdürü, şehrin bakanını ziyarete, bakanıyla gitmiş.

00-Milli Eğitim?Müdürü Elmalı mütevazi ve gayretli bir çalışma içerisindeymiş.

00-Hüseyin?Tekin, merkezde iki ilçenin başkanını belirlemiş.

00-Meral Akşener, partisinin il binasının açılışına gelecekmiş.

00-AK?Parti bugün, iki ilçe kongresi yapacakmış.

00-Kayserili ünlü marketlerden biri daha ekonomik darboğaza girmiş.


Orjinal Köşe Yazısına Git
— KÖŞE YAZISI SONU —