Tarih: 04.06.2014 23:02

ANADOLU`DAN, E-TİCARET ATAĞI

Facebook Twitter Linked-in

- İnternet erişiminin artması ve iletişim ağlarının gelişmesi ile birlikte insanların değişen tüketim alışkanlıkları ülkemizde e-ticaret’in hızla gelişmesine yol açtı. Son yıllarda sıkça karşılaştığımız perakende, giyim, elektronik ürün satan e-ticaret şirketlerinin İstanbul, Ankara, İzmir gibi ülkemizin büyük şehirlerinden geliştirildiğini ve yönetildiğini görmekteydik. Ancak son günlerde sıkça duymaya başladığımız ve seyahat alışkanlıklarımızın da değişmeye başlamasına yol açan seyahat bileti satış sitelerinin arkasında Anadolu’dan bir Kayserili girişimci şirket olan Biletal İç ve Dış Tic. A.Ş. var.
Ülkemizde bulunan online seyahat bileti satışı alt yapısının yaklaşık yüzde 60’ına hakim olan Biletal İç ve Dış Tic. A.Ş. isimli şirket, 2006 yılında Kayseri’de kurulmuş ve Ulusal Bilet Dağıtım Sistemi adlı TÜBİTAK projesi ile de TÜBİTAK`tan destek aldı. Şirketin Genel Müdürlüğünü Üniversite yıllarında acente müdürü olarak işe başlayan ve 2014 yılında Genel Müdürlüğe atanan Yaşar Çelik yapıyor.
Şirketin Genel Müdürü Yaşar Çelik, Biletal A.Ş. ile ilgili açıklamalarda bulundu. Çelik, ``Biletal A.Ş. 2006 yılında seyahat biletleri tedariki konusunda ihtiyaç duyulan tek nokta olma hedefi ile Kayseri’de kurulmuştur. Kuruluşundan bugüne insan kaynağına ve alt yapıya yatırım yapan Biletal, ürün sepetinde bulunan 70’den fazla şehirlerarası otobüs firmasının bileti, yüzlerce havayolu firmasının bileti ile 2012 yılında lansman çalışmalarına başlamıştır. Son 5 yılda cirosunu 23 kat artıran Biletal, 2013 yılını 40 Milyon TL ciro ile kapatmış, 2014 yılında ise 72 Milyon TL ciro hedeflemiş ve yılın ilk 4 ayını hedeflerinin üzerinde sonuçlandırmıştır. Şirketin hızlı ve emin adımlarla büyüdüğünü gören bazı yerli ve yabancı fonların şirket üzerindeki ilglisi bizleri son derece memnun ediyor. Biletal ürünlerini www.biletall.com web sitesinden, 7/24 çağrı merkezinden, 750’den fazla iframe web sitesinden, 1.000’den fazla Tursab Üyesi acentesinden, 20’den fazla mobil uygulamadan ve 2.000’den fazla kiosk’dan kullanıcılarının hizmetine sunarak her platformda kullanıcıları ile temasa geçmektedir. Konusunda ülkemizde ilk ve tek olan Biletal, ulusal ve uluslararası bir çok şirket ile de çalışmalarını sürdürmektedir.Örneğin, Arama Motoru Yandex’in Seferler Servisi, Aktif Bank Kioskları Seyahat Bileti Servisi, Govego.com Web Sitesi gibi`` dedi.
Kayseri’den e-ticarete girme cesareti göstererek, büyük bir pazar payına ulaşma başarısını gösteren şirketin kullanıcılarına sunduğu avantajları ve 2014 yılı içerisinde gerçekleştirecekleri yeni projeleri de açıklayan Çelik, ``Biletal sayesinde kullanıcılar otobüs ya da uçak bileti almak için kapı dolaşmaktan, onlarca web sitesine tıklamaktan kurtuldular. Artık seyahat etmek isteyen bir kişi herhangi bir Biletal noktasına örneğin www.biletall.com’a ulaşarak istediği ulaşım aracının biletini sorgulayabiliyor, fiyatını kıyaslıyor, özelliklerini kıyaslıyor kendisi için en uygun olan saatteki, en uygun fiyattaki, en uygun ulaşım aracına ait bileti satın alabiliyor. Hizmetlerimizi geliştirmek ve her geçen gün daha ulaşılabilir olmak için satış ağımızı genişletiyor, kampanyalar düzenliyoruz.Önümüzdeki günlerde ülkemizin önde gelen GSM Operatörünün Seyahat Servisini kullanıma açacağız, uluslararası faaliyet gösteren bir GDS ile tüm dünyada ve Türkiye’de yer alan otobüs firmalarının biletlerinin satılması ile ilgili görüşmelerimizi devam ettiriyoruz. Şu anda PassoLig kredi kartı kullanıcılarına özel devam eden bir kampanyamız ile birlikte ilerleyen günlerde PayPal ile yapılan her alışverişte kullanıcılarımıza 5 TL indirim sağlayacak bir kampanyanın lansmanını yapmaya hazırlanıyoruz`` ifadelerini kullandı.
Genel Müdür Çelik, online alışverişlerde yaklaşık yüzde 10 gibi bir paya sahip olan, seyahat sektöründe hizmet eden ve bu konuda farklı işbirlikleri ve stratejileri olan Biletal`ın, ilerleyen günlerde farklılıklar sunarak yine kullanıcılarının karşısına çıkacağını da sözlerine ekledi.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —