VELİ ALTINKAYA


ULAŞIM OLMADAN TİCARET-TURİZM OLMAZ

Gündem - Veli Altınkaya


Demedi demeyin, Kayseri ulaşımda her manada geriye gidiyor. İktidar partisinin etkili isimleri lütfen yazacaklarımı aklı selimle okusunlar...

.....................................

Biz Sarız Yalak´tan (Yeşilkent) Kayseri´ye gelirken (70´li yılların başında) otobüsümüz Bünyan´dan geçerdi. Şimdiki Ekrek bölgesinden Samağır, Karadayı, Akmescit istikametindeki Malatya güzergahını kısaltan yol çalışmaları henüz başlamamıştı bile. O yol 90´lı yılların başında açıldı.

Doğu ve güneydoğudan gelen tüm araçların mutlaka geçmek zorunda olduğu Bünyan, o tarihlerde daha hereketliydi. Yolun güzergahını değiştirince Bünyan´a ?zorunlu´ olanlar gitti.

.................................

Evet, AK?Parti iktidarı döneminde Kayseri bağlantılı Ankara, Niğde-Adana, Sivas, Malatya, Maraş yolları duble yol oldu. İki şeritli yolların bulunduğu, ?Eski Türkiye´de, bir kamyon arkasına takılan bindiğimiz araçların sollamak için iki de bir burnunu çıkarttığına şahidiz. O tarihlerde en çok kaza da sollamalarda olurdu.

Evet Türkiye AK?Parti döneminde ulaşımda epeyce mesafe katetti. Hava ulaşımı noktasında da Türkiye, 2 binli yıllardan sonra çok gelişti.

Buraya yine kendi hayatımdan bir ekleme yapayım. İlk defa uçağa 37 yaşındayken, yani Kasım 1998 ´de bindim. O tarihten önce hem gazeteci, hem Kayseri Belediyesi´nde basın müşavirliği yapmıştım. Yani iyi-kötü uçağa binecek kadar gelirimiz vardı. Ama binemedik.

Peki bugün uçağa binmeyen kalmış mıdır? Sanmam. Zira ülkemizde bir yıl öncesine kadar hele hele erken rezervasyonlarda uçak biletleri otobüs biletlerinden daha ucuzdu...

Peki, uçakla devam edelim...

Ne oldu bilmiyorum; bu yıl uçak fiyatları müthiş pahalandı. Bu satırları yazmadan turizmci bir arkadaşımı aradım ve ?Önümüzdeki hafta İstanbul Havaalanı´na uçacak olsam bilet kaç lira?? dedim. ?Abi 850 liradan aşağıya bilet bulamazsınız?? dedi. ?Peki ya Sabiha Gökçen´e uçarsak ne olur?? dediğimde, ?Oraya da fiyatlar 350-400 lira civarında? cevabını aldım.

Gel de şimdi bin uçağa? Gidiş dönüş, yeni havaalanına uçacaksan en az bin 500 lira, Anadolu yakasına gidersen 750 lira... Bir de iki üç kişiysen, battın.

Uçuk biletleri niye fırladı anlamış değilim. Soruyorum turizmcilere, ?Efendim bize uçan yolcuların yarısı blok halde Nevşehir´e geliyor, bu en temel faktör´ diyor. Gurbetçiler de gerekçe gösteriliyor.

Nevşehir´de, bizim canımız-ciğerimiz eyvallah, ama yolcuların neredeyse yarısı Kayseri´ye uğramadan transit olarak buraya gidecekse, bari Gülşehir Havaalanı´nı genişletin, turistler iki eziyet çekmesin, direk oraya uçsunlar...

Yine hava ulaşımından devam edelim.

Özhaseki Bakan Erciyes Projesi´ni yaptı; eline sağlık doğru bir yatırım... Bugünlerde Vali, belediye başkanı hep birlikte ?koro halinde´ ?turizm de turizm´ diyoruz. Eyvallah, elbette turizm önemli... Peki bu turist Kayseri´ye nasıl gelecek? Kayseri´nin uçaklarında hem yer bulamayacak, hem de bir??etek dolusu´ para ödeyecek öyle mi?

Geçin bunu...

Uçak işine sadece turizm odaklı değil, ticaret odaklı da bakın. İstanbul´a alıp-satmak için günübirlik gidip gelecek olan tüccar bin 500 lira vermeyecek mi?

 Peki uçak defterini kapattık.

Turist karayolu ile gelmez. Ortalama hızla Ankara 4 saat, İstanbul 8 saat... Eee otobanımız da yok...

Ankara Niğde otobanı yapılıyor; bir?Allah´ın kulu çıkıp da, ?Ya hu şu Kayseri AK?Parti´ye yıllardır büyük destek verdi. Orta Anadolu da ticaretin merkezi sayılır. Ankara-Niğde otobanını Acıgöl´den (100 km) bir sapakla Kayseri´ye bağlayalım´ demiyor... Diyen varsa biz de duyalım.

Osmaniye, Adana, Mersin´den çıkıp Niğde´ye kadar otobanla geliyorsunuz, sonra Kayseri´ye yamalı duble yolla ulaşıyorsunuz. Yalan mı?

O otobanları da AK?Parti yaptı. Peki oraya yaptı da, buraya niye yapmadı, yapmıyor, yapmayacak mı?

Ankara-Adana bağlantısı böyle. Sivas, Malatya, Maraş´a otobandan vazgeçtik; bari sıcak asfaltlı duble yol çalışmasını bir an önce bitirin.

Hava ve kara yolu böyle... Peki ya demiryolu...

O daha kötü...

Pahalı da olsa parası olana yine uçak var. Vakti olan arabasıyla gidebiliyor. Demiryolları bir türlü Kayseri´yi sevmedi. 12 yılı aşkın süredir bizim dillendirdiğimiz YHT´ de bir arpa boyu yol alamadık. Ulaştırma Bakanı´nın buyurduğuna göre, Çinliler ?Yap-İşlet Devlet´ ile yaparsa yapacak. Yoksa meçhul bir zamana kaldı bizim YHT işi...

Unutmayın; ulaşım olmadan ne ticaret; ne turizm olur?

Mış? Miş? Muş?

00- Abdullah Gül son ziyaretinde yeni partiyi konuşmak isteyen Kayserili ünlü işadamı- siyasetçiye ?Sonraki gelişimde o konuyu konuşuruz´ demiş.

00- MHP´li Vekil Ersoy´un ?Recep Sefa Yaşasın´ çağrısına maaşı ile katkı vermesi takdir görmüş.

00- Birçok okulda müdür- müdür yardımcısı yokmuş

00- ?Konut almanın tam zamanı´ diyen eski GESİAD´lı yeni MÜSİAD´lı müteahhitin çekleri dönüyormuş.

 

00- Kongre takvimi 7 Ekim´de başlayacak olan AK?Parti´de İl Başkanı Şaban?Çopuroğlu ince ince mesajlar veriyormuş.

00- Kongre öncesi CHP´de kavgalı görüntü utandıracak hale gelmiş.

00-Yönetim?Kurulu Üyesi Ali Alkan ve çalışanların gayreti ile KTO´nun TSE?Kalite Yönetim?Sistemi Belgesi yenilenmiş.

KULİS BULVARI

ERKEN KALKANLAR BELİNİ AĞRITABİLİR

AK?Parti MKYK son toplantısında 7. Olağan kongre takviminin 7 Ekim´de başlamasını kararlaştırmış. Kongre takviminin detayları önümüzdeki günlerde tarih tarih belli olur. Daha önce de yazdığım gibi AK?Parti´nin 18 Ağustos 2020´den önce yapacağı her büyük kongre ?olağan´ değil ?olağanüstü´ olur. Muhtemel ki parti 7. olağan kongresini 29 Ağustos 2020´de yapacaktır. Yani bir yıl sonra. Bu tarih Erdoğan´ın ilk cumhurbaşkanlığı koltuğuna oturuşunun (28 Ağustos 2014) yıldönümü. ?AK?Parti´de kongre takvimi 7?Ekim´de başlıyor´ dediysek hesap yapanlar hemen heyecanlanmasın. Yılsonuna kadar kongreye yönelik ?peşrev faslı´ yani üye listelerinin askıya çıkartılması, olan şehirler için belde kongreleri vs. yapılır. İlçe kongreleri en erken yeni yılın ilk üç ayında olur. İl kongresi de nisan-haziran gibi gerçekleşir. AK?Parti´ye dair hesap yapanlar erken yola düşüp de belini ağrıtmasın.