KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

 Uğur ALTUNER
 editor@kayserihaber.com.tr

   


VELİ ALTINKAYA


KARTAL KAVŞAĞI KİLİTLENMESİN

GÜNDEM - Veli ALTINKAYA


Bu köşede 7 Ağustos 2020’de ‘Cenaze Cami, Haseki ve Memduh Başkan’a Çağrım’ başlıklı bir yazı yazmıştım. O yazıda Kayseri’ye yapılacak ‘Cenaze Camii’nin yaşadığı son 20 yıllık süreçle ilgili bildiklerimi paylaştım ve sonuçta artık yeri kesinleşen cami için, ‘Aman ha Selçuklu mimarisi tarzında mütevazi bir cami olsun’ önerisinde bulunmuştum.

Gelinen noktada Hava İkmal arazisinin Millet Bahçesi’ne tahsis edilen bir milyon 260 bin m2’lik arazisinden 80 dönümü Diyanet İşleri Başkanlığı’na cami yapımı için bırakıldı.

İki hafta önce Diyanet Vakfı Başkan Yardımcısı’nın, Özhaseki’nin huzurunda imza koyduğu protokol ile Av. Mehmet Altun ve Eşi Fatma Hanım adına bir cami, daha doğrusu külliye yapılacak.

Yukarıda tarihini verdiğim yazımı yarın tekrar yayınlayacağım. Merak edenler bu yazıyı ‘www.kayserihaber.com.tr.’ adresinden bir daha okuyabilir. 50 yıldır yaşadığım bu şehirde 39 yıldır da gazetecilik yapmaya çalışıyorum.

Aslında bu gibi camilerde hayırsever ismi olmaması daha doğru. Bu nevi camiler ya kurulacak bir dernek vasıtası ile vatandaşın rızası ile yaptığı bağışla, ya da 20-30 kişilik bir hayırsever listesi çıkartıp her birinin gönüllü bağışlayacağı birkaç milyon lira ile yapılmalı ve adı da şehrin genel kültürüne uygun ortak bir isim olmalı.

Ama artık o safhayı geçtik. Gelinen noktada bu cami, protokol gereğince şu veya bu şekilde Büyükşehir Belediyesi ile Diyanet Vakfı tarafından yapılacak; Belediye de daha sonra Milli Emlak Genel Müdürlüğü ile harcadığı para karşılığında ‘arsa takası’ yapacak.

Bugün cami ile ilgili bir şey yazacak değilim. Caminin nasıl olması gerektiğini, 3. kez ifade ediyorum 7 Ağustos 2020 tarihli yazımda(yarın tekrarını yayınlayacağım) zikretmiştim.

Bugün trafikle, yani ulaşımla ilgili endişemi paylaşacağım. Yaz aylarında Becen’deki bağa giderken, günde de sıklıkla Kartal Kavşağı’nı kullanıyorum. Kartal, Cumhuriyet Meydanı’ndan sonra şehrin neredeyse en önemli ‘kavşak noktaları’ndan biri. Şehitliğin hemen karşısına Erciyes yolu istikametinde ‘Cenaze camii’ni yapacağız. Talas yolu istikametine de Millet Bahçesi’ni inşa edeceğiz. Millet Bahçesi’nin şehir girişi, yani ana girişi de buradan olacak. Yani Şehitliğin hemen güneydoğusundan.

Bugün bile Kartal Kavşağı’na çıkan Mustafa Kemal Paşa Bulvarı, Talas Yolu, Erciyes Yolu ve Kartal Bulvarı’nın trafiği çok rahat değil. İnanmıyorsanız sabah ve akşam saatlerinde bir aracın kaç ışıkta geçtiğini test edebilirsiniz.

Cenaze cami ve devasa bir Millet Bahçesi’nin olduğu bu kavşak her iki proje de tamamlandığında trafik yönünden kördüğüm olmaz mı?

Millet Bahçesi’ne sabah akşam her gün binlerce insan gelecek. Camiden öğle ve ikindi her gün onlarca cenaze kalkacak. Binlerce insan yüzlerce araçla buraya gelecek. Bu güzergâhta raylı sistem hattı da yok.

Millet Bahçesi’nin ve caminin otoparkında bir sıkıntı olacağını sanmam. Hem açık, hem de yeraltı otoparkı ile bu sıkıntı aşılabilir.

Ancak, bu otoparklara girecek ve çıkacak binlerce araç sonuçta yukarıda zikrettiğim 4 bulvarı ve onların kesiştiği Kartal Kavşağı’nı kesinlikle kilitleyecektir.

Bunu ben düşünüyorum da Memduh Başkan ve kurmayları düşünmez mi? Memduh Başkan muhtemel ki iki yıl sonra başına geleceği gördüğü için Teknik İşlerden Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Hamdi Elcuman’a ‘çalışma yap’ talimatı vermiştir.

Buraya üst geçit yapılmaz. Yapılmamalı da. Mutlaka bir alt geçit yapılacak. Daha önce bu kavşakla ilgili Mustafa Çelik döneminde ulaşım master planına bağlı olarak günlerce araç trafiği sayımı yapılmıştı. Hatta Çelik önce alt geçit yapacaklarını söyledi. Sonra kavşağı genişletti ve alt geçit fikrinden vazgeçti.

Gelinen noktada iki endüstri meslek lisesi, Şehitliğin kavşağa bakan kısmı ve Millet Bahçesi ile cami yapılacak bölümden yan yollarla bu sıkıntı aşılabilir mi? Hatta sorunu çözmek için Hava İkmal Komutanlığı girişinin oradan başlayarak yol genişletme-düzenleme çalışması gerekecek sanki.

Elbette cenazeler artık Cami Kebir ve Hunat’tan kalkmamalı. Ama Hulusi Akar Cami iyi-kötü bu ihtiyacı karşılıyordu. Ahali salgın sürecinde camiye de, burada işleyen sürece de alışmıştı. Ama yapacak bir şey yok. ‘Cenaze cami’ yapılacak da çok büyük olmayıp Selçuklu mimarisi tarzında inşa edilse...

Eski belediye başkanımız, Cumhurbaşkanlığı Yerel Yönetim Politikaları Kurulu Başkanvekili Prof. Dr. Şükrü Karatepe, Çelik Başkan’ın bence doğru yaptığı alt geçit inşaatlarını görünce, benim de bulunduğum bir ortamda “Artık yeter Mustafa, şehir de yoruldu” demişti.

Demek ki şehir yorulmaya devam edecek. Kartal Kavşağı için şimdiden tedbir almazsak iki yıl sonra çok pişman oluruz.

 

KULİS BULVARI

DIŞ TİCARET LİSESİNE KAYNAK VE BİNA ÖNERİSİ

Henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Ama kulağıma geldiğine göre Melikgazi Belediye Başkanı Palancıoğlu’nun yapacaklarını söylediği dış ticaret lisesi için Kartal’da bizim de mezun olduğumuz Merkez Endüstri Meslek Lisesi içerisinde atıl duran eski taş binalardan biri bu okul için tahsis edilebilirmiş. Bu önemli okulumuz içinde atıl olan bir bina varsa değerlendirilmesi isabet olur. Okul kampüsündeki kümbet ve bazı yapılar nedeniyle orası ‘sit bölgesi’. Yani yeni bina yaparken Anıtlar Kurulu müdahil olur. Meslek lisesi içerindeki bir-iki bina ile bu sorun aşılabilirse ne ala. Yoksa uygun bir yere modern bir bina pekâlâ yapılabilir. Yaklaşık 4 milyar dolarlık dış ticaret hacmi olan Kayseri’ye böyle bir bina yakışır. Belediye bütçesinin de dışında bu okulun yapımı için Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin kapısını da çalmak gerek. TİM ’in böyle bir talebe destek vereceğine inanıyorum.

 

Mış… Miş… Muş…

00-Haftasonu Erciyes’e turist olarak gelenlerin sıkıntı yaşamaması için tedbir alınması bekleniyormuş.

00-Ankara-Sivas YHT test çalışmalarının resmen açıklanması Kayseri’nin YHT beklentisini yeniden gündeme getirmiş.

00- KTO Başkanı Ömer Gülsoy, YHT ve otoban bağlantısı talebini bir kez daha yineleyerek Boğazköprü’ye kurulacak 380 milyon lira bedelli Lojistik Merkez inşaatına 5 milyon lira ödenek ayrılmasını yetersiz bulmuş.

00-Dönemin Kayseri Emniyet Müdürü Orhan Özdemir’e ‘Yazıcıoğlu’na ulaşıldı’ notu gönderen polis mahkûm olmuş.

00-Başkan Palancıoğlu ‘Dijital imar’ uygulaması ile yine örnek olup alkış almış.

00-Başkan Yalçın, kırsal mahallelerin kış dönemi beklentileri için müdürleri seferber etmiş.

00-Bölge esnafı ve mülk sahipleri Cami Kebir kentsel dönüşümü konusunda bilgilendirme bekliyormuş.

Gürkan Ofis Mobilyaları