VELİ ALTINKAYA


KARAYOLLARININ YOLLARI

Gündem - Veli Altınkaya


Karayolları Genel Müdürlüğü 6.?Bölge dahilinde epeyce bir çalışma yapıyor.

Zaman zaman yollarımızda yapılan çalışmalarla ilgili değerlendirmelerde bulunuyoruz. Son olarak güney çevreyolunun Malatya?Yolu bağlantısı ve viyadükle ilgili bir yazı yazmıştım. Güney çevreyolu ile ilgili önümüzdeki günlerde daha ayrıntılı bir değerlendirme yapacağım. Şimdi gelelim diğer çalışmalara...

Torpil olsun, önce doğduğum topraklardan bahsedelim.

Sarız-Pınarbaşı arasındaki çalışma kısmen yıl sonuna bitiyor... Yaklaşık 28 milyon liralık bir iş. Yedioluk-Uzunahmet arası ve Pınarbaşı çıkışında kayalık bölgede az bir çalışma kaldı.

Pınarbaşı, Sarız-Göksun bağlantılı bir çalışma daha var. O çalışma da 2019 sonuna kadar tamamlanacak.

Yeri gelmişken özellikle Kayseri´den Sarız bağlantılı gidecekler için uzun vadeli bir projeden de bahsedeyim.

Kayseri´den Sarız´a gitmek için Malatya istikametinde Pınarbaşı´na kadar gidiyor ve öylece Sarız´a dönüyorsunuz. Şu anda yapılan planlamaya göre, Pazarören´i geçtikten hemen sonra Bahçecik´in yanı başından Uzunahmet yakınlarında Sarız yoluna bağlantı kurulacak. Ama, bu yol henüz projelendirme aşamasında...

Sarız bağlantılı bir başka yoldan daha bahsedelim.

Daha önce bu yoldan ayrı bir yazı ile uzun uzun bahsetmiştim. Tomarza-Toklar ve Arslantaş´tan Orta Toroslar tünellerle geçilecek ve Tufanbeyli´ye inilecek. Tufanbeyli-Bozgüney üzerinden Kanlıkavak bağlantılı Göksun´a ulaşılacak. Böylece Kayseri-Göksun arası yaklaşık 80 km daha kısalıyor.

İhale aşamasında olan bu yol bağlamında ilerde Bozgüney-Yeşilkent arasındaki yaklaşık 10 Km´lik kısımda da duble yol çalışmasının projelendirilerek?Sarız´ın doğu köylerine ulaşım daha da kolaylaştırılacak.

Pınarbaşı´dan devam edelim.

Pınarbaşı-Gürün ayrımı ve Kaynar bağlantılı yol çalışması da yıl sonuna bitirilecek. Tomarza-Pınarbaşı bağlantılı çalışma ise 2018 sonunda tamamlanıyor. Yaklaşık 20 milyon lira maliyetli bu çalışma 5 yıldır devam ediyor.

Karayolları´nın yoğun çalıştığı güzergahlardan biri de Develi ve çevresi. Bir ara uzun uzun yazdığımız Erciyes Tekir Develi arasındaki çalışma bu yıl Erciyes çıkışındaki  akaryakıt istasyonunun bulunduğu alana kadar tamamlanacak. Bu alan üzerinde bir üst geçit planlanıyor. Develi´nin batısı ile kuzey çevreyolu bağlantısının bitiş tarihi ise 2019 sonu...

Develi-Yahyalı arasında da kısa süre önce başlayan çalışmada yine 2019 sonuna tamamlanacak. Bu çalışma ile Yahyalı´dan gelenler?Develi´nin içine girmeden?Saray?Çiftliği´nin yanından kuzey çevreyoluna bağlanacaklar.

Develi-Bakırdağ-Gezbel arasındaki çalışma tamamlanmış. Şimdi Adana Bölge Müdürlüğü´nün?Tufanbeyli-Saimbeyli yol ayrımı Gezbel bağlantısını tamamlaması bekleniyor.

Kayseri-Kırşehir arası ve Himmetdede çıkışındaki çalışmaların tamamı da önümüzdeki yıl sonuna tamamlanacak. Bu çalışmanın toplam maliyeti  43 milyon lira...

Himmetdede-Boğazlıyan, Felahiye-Özvatan,Tomarza Çevreyolu,Kayseri Sivas yol ayrımı Bünyan-Köprübaşı arasındaki yol çalışmaları da yine devam  ediyor. Bu çalışmanın tamamı da 2018´de bitiyor.

Karayolları´nın önemli işlerinden biri de Garipçe-İncesu-Yeşilhisar-Araplı Yokuşu bağlantılı sürdürülen çalışma... Yeni başlayan çalışmalardan  Kayseri bağlantılı Karayolları´nın en maliyetli işi. Toplam maliyeti 247 milyon lira... İşin Mart 2020´de bitirilmesi planlanıyor.

Peki gelelim otobana.

Malum bir ara Adana´dan gelirken?Niğde´ye kadar otoban kullandığımızı ve Niğde çıkışında da yukarda bahsettiğimiz proje dahilinde 2020 yılında bitirilecek olan bozuk yola girdiğimizi belirterek eleştirimizi ortaya koymuştuk.

Siyasiler ilgilenirse, Kayseri Nevşehir-Acıgöl´e yakın bir noktadan?Ankara otobanına bağlanacak. Bu bağlantı uzunluğu yaklaşık 90 km... Garipçe yol ayrımından başlayacak otoban girişi Acıgöl´le birlikte Ankara güzergahına bağlanacak.

Bu projenin önemli olduğunu ve mutlaka siyasiler tarafından takip edilmesi gerektiğinin altını çizelim.

Bu arada Yahyalı-Aladağlar aşılarak, Adana Feke bağlantılı bir çalışmanın da devam ettiğini söyleyelim.

Özetle, Karayolları, Kayseri ve çevresinde ortalama 2020 yılına kadar bitecek hummalı bir çalışma yürütüyor vesselam.

Mutlaka otoban bağlantısı ve Tomarza-Tufanbeyli bağlantısının da biran önce yapımına başlanılmalı...

 

SIRADA KÜLTÜR VE  TURİZM BAKANI VAR

Bakan Özhaseki göreve geldikten kısa süre sonra her ay bir icracı  bakanı Kayseri´ye getirme kararı almıştı. Bu çerçevede Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu iki kez geldi. Bakanlar?Kurulu listesinden alfabetik sıraya göre (Veysel?Eroğlu) dışındaki isimleri aktarayım: Şu ana kadar; Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Gıda, Tarım ve Hayvancılık?Bakanı Ahmet?Eşref Fakıbaba, Gümrük ve Ticaret?Bakanı Bülent?Tüfenkçi, Milli Eğitim?Bakanı İsmet?Yılmaz, Sağlık?Bakanı Ahmet?Demircan,Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet?Arslan şehrimize geldi. Sırada Kültür ve Turizm?Bakanı varmış. Önceki Kabineden Milli Savunma ve Spor Bakanları da gelmişti.  Muhtemel ki, Enerji başta, Maliye, Kalkınma ve Aile Bakanları da yeni yılda gelecektir. Kayseri, özellikle Enerji Bakanı Berat Albayrak´ı bekliyor.

 

Mış? Miş? Muş?

00- Boydaklar ayın son haftasında başlayacak duruşmada karar bekliyormuş.

00-FETÖ?soruşturmalarında hala 14 aydır hazırlanamayan iddianameler varmış.

00- MHP?İl?Başkanı, Akşener´in partisine gideceklerin hüsrana uğrayacağını söylüyormuş.

00-Hafta sonu açılacak kitap fuarına ünlü yayınevleri ve yazarlar katılıyormuş.

00-Ziraat Bankası Kayseri´de de yastık altındaki altınları bugünden itibaren kabule başlayacakmış.

00-Hüseyin Akay, 13 aydır?Şeker?Kurulu´nun oluşturulamaması nedeniyle bir boşluk yaşayan sektörde kotasızlığın kaosa yol açtığını söylemiş.

00-Büyükşehir, geçtiğimiz dönemde toplu taşıma hizmetlerinden 21 milyon lira zarar etmiş.