VELİ ALTINKAYA


KARAYEL: HIZLI TREN İÇİN BASTIRIYORUZ

KARAYEL: HIZLI TREN İÇİN BASTIRIYORUZ


Kayseri Milletvekilimiz Yaşar Karayel, partisinin Kocasinan ilçe kongresinde yaptığı bir konuşmada hızlı trenle ilgili şu cümleleri kullandı.:

“...Kayseri’ye büyük proje dediğimiz, yapacağımızı söylediğimiz projelerin hepsi hayata geçiyor. Bunlardan hayata geçmeyen tek büyük projemiz  ‘hızlı tren’ projemizdir. Şu anda ‘hızlı tren’ projesi ile ilgili olarak Ankara-Sivas-Erzincan, Erzurum ve Ağrı hatlarında, özellikle Sivas’a kadar olan kısmının bitimiyle birlikte Kayseri’de de hızlı tren projesi kesinlikle bitecek. Şuanda herhangi bir eksiğimiz yok. Ana hatlar tamamlanırken, buranın da yarısı yapılacak ve burası da inşallah 2018 yılı sonuna kadar tamamlanacak. Tabi büyük bir yatırım. Sadece Yerköy-Kayseri arasında 139 Km’lik çift hatlı hızlı tren projesinin maliyeti 500 milyon avro. Bunlar, hemen pat diye olacak şeyler değil. Devlet tabi ki bunlarla ilgili öz kaynaklarını ona göre planlıyor, programlıyor...

Gecikme sebebi; özellikle Ankara-Kırıkkale arasındaki Elmadağ geçidindeki  kısmın çok büyük zorluklarla aşılması. Orada 13 Km’lik kısım viyadüklerle ve tünellerle geçiliyor. Bunlarla ilgili yer tespitleri yapıldı, ama bunları yapmak o kadar kolay değil. İnşallah bunlar yapılıp da bu proje biterken Kayserimiz de hızlı trene kavuşacak ve Kayseri-Ankara arası 2.5 saate inmiş olacak...”

Kongrenin yapıldığı cumartesi günü Karayel’in hızlı trenle ilgili açıklamalarını  arkadaşlarımız “kongre haberinin” içinde vermiş. Haber merkezindeki arkadaşlarımı arayarak Sayın Vekilin bu sözlerinin ayrı bir haber yapılmasını istedim.

Yukarıdaki metin de o haberden aldığım ifadelerdir...

Hafta başında bir dostum arayarak “Veliciğim sizin haberlerinizde Sayın milletvekili hızlı tren projesinin 2018’de biteceğini söylüyor. Buranın projesi tamamlandı mı ki.Yapım ihalesi aşamasına gelindi mi ki?” dedi.

Ben de “Yapılmış olması lazım. Aksi takdirde temel atılması mümkün olur mu? Hem Sayın Cumhurbaşkanı, başbakanlığı döneminde, hem de Sayın Başbakan son ziyaretinde önümüzdeki yıl (2015) için Kayseri -Yerköy arası hızlı tren projesinde ilk kazmayı vuracaklarını söylemediler mi? “ dedim.

Yoruma girmeden önce Sayın Karayel’i arayarak,“Sayın Vekilim hızlı tren projesi ile ilgili konuşmanızı dinledim. Bu yatırımın zemin etüdü, proje ihalesi tamamlandı mı?” dedim...

El cevap:

“Evet Veliciğim etüd ve proje çalışmaları tamamlandı. Sadece o projeye bağlı olarak yapım ihalesi gerçekleştirilecek.. Şuanda beklediğimiz bu... Konuşmamda da belirttiğim gibi büyük bir iş... 500 milyon avro ödenek gerekiyor. Bu ödeneğin % 10’unun ayrılması için Sayın Bakan’dan söz aldık. Yüzde on ayrılmadan zaten yapım ihalesi gerçekleştirilemiyor. Bu oranda ödenekle ilgili sıkıntı yok. Sıkıntı daha önce de ifade ettiğim gibi Ankara-Kırıkkale arası Elmadağ bölgesindeki yüzey şekilleri nedeniyle 13 Km’lik kısmın viyadük ve tünellerle aşılması gerekiyor. Şimdilik bunu çözmeye çalışıyoruz. İnşallah Sivas Ankara hattı ile eş zamanlı olarak Kayseri hattının da tamamlanmasını arzu ediyoruz. Bütün çaba ve girişimlerimiz bu yönde. Emin olabilirsiniz her kanattan bastırıyoruz...”

Hızlı tren projesi gerçekten önemli.. Hele hele Konya İstanbul bağlantısının sağlanmasından sonra benim hızlı tren sevdam daha da arttı. Daha önce hem bu sütunda hem de TV ekranlarında söylediğim gibi Kayseri-Ankara arası hızlı tren hattının tamamlandığını görmeden ölürsem, gözüm açık gider. İnşallah çok değil 4-5 yıl içerisinde bu hat tamamlanır ve biz de hızlı trenle Ankara ve İstanbul’a kadar gideriz...

Bu noktada iktidar cenahının da, meslektaşlarımızın, muhalefetin ve STK temsilcilerinin eleştiri ve beklentilerini  “kamçılayıcı”  görmeleri, hatta bu eleştirileri başta ilgili Sayın Bakan olmak üzere tüm görevlilerin önüne koyarak “Biz Kayseri’de böyle böyle, bu hattı biran önce bitirelim” demeliler. Dediklerini de zannediyorum. Projeye katkı verenlere teşekkür ediyorum...

00-Şeker Fabrikası pancar kotasının bin 400 ton düşürülmesine tepki için bugün üç otobüs çiftçi Kurul önüne siyah çelenk bırakmak ve açıklama yapmak üzere Ankara’ya gidiyormuş.

00-Büyükkılıç, “Özhaseki başkan milletvekili adayı olmalı” demiş.

00-Yaşar Karayel, hızlı tren hattının % 10 ödeneği konusunda Ulaştırma Bakanı’ndan söz  almış 

00-Kılıçdaroğlu’nun avukatı da olan H. İbrahim Yolcu’nun da aday adayı olacağı söyleniyormuş.

00-MHP İl kongresi 15 Şubat’ta yapılacakmış.

00-AK Parti il kongresine Başbakan’ın katılmaması bekleniyormuş.

 

‘ŞEKER KOTASI’ TASHİHİ

    Pancar Kooperatifi Başkanı Hüseyin Akay’la dün kısa bir telefon görüşmesi yaptık. Gülerek,”Veliciğim bizim bin 400 ton kota düşürülmesini,100 kat artırarak 140 bin tona çıkartmışsın” dedi... Akay, kota düşürülmesine tepkili. İlk sorduğum soru “Konya’nın kotası düşürüldü mü?” oldu. Konya’nın kotası düşmemiş. Akay,”Önceki yönetim döneminde 78 bin ton kota düşürülürken tepki göstermeyenler bin 400 ton düşünce hareketlendi” diyor. Düşürülen meblağın toplam kota içindeki oranının az olduğunu belirterek, “Bu sembolik bizim için bir kg da düşse kabul edilemez” diyor. Bu satırları yazarken Şeker Kurulu’nun Basın Müşaviri de arayarak dünkü yazıyı tashih etti ve kota ile ilgili Kurul açıklamasını gönderdi.