EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

   Süleyman ERDOĞAN
   editor@kayserihaber.com.tr                      

   


VELİ ALTINKAYA


HIZLI TREN

HIZLI TREN


Hayatımda üç kez trene bindim. İlki bundan 26 yıl önce mavi trenle Ankara’ya yaptığım yolculuktu. Mavi trenin revaçta olduğu bir dönemdi... Sonra 7 yıl önce Roma’dan Florensa’ya hızlı trenle gittim. Son olarak da geçtiğimiz yıl Eskişehir’den Ankara’ya  hızlı trenle ulaşmıştım.

Eskişehir-Ankara hızlı tren seyahatim beni kıskandırdı. Sürekli ”Aceba Kayseri hızlı treni ne zaman devreye girer?” dedim durdum.

 Dokuz veya on yıl önceydi. DDY’nin Ankara-Sivas hızlı tren hattı ile ilgili bir haber gördüm. Bu hattın Kayseri’ye uzanması gerektiği çağrısını bu şehirde yapan ilk isim benim. Yıllardır bunu dillendirdim.

 Son genel seçimler öncesi iktidar partisi Kayseri Seçim beyannamesi’nde önümüzdeki 4 yıl içinde hızlı trenin Kayseri’ye uzanacağını beyan etti. Gelinen noktada bunun mümkün olmadığı görüldü.

Bir ara konuyu geçtiğimiz yıl Milletvekilimiz Yaşar Karayel’e sordum. Kayseri ile ilgili proje çalışymasının bittiğini, ancak Ankara -Yerköy hattına yönelik Elmadağ bölgesinde hattın yerden mi yoksa viyadüklerin üzerinden mi geçeceği konusunda bir zemin etüdü ve maliyet çalışmasının yapıldığını belirtmişti. O esnada Sivas-Yerköy hattının yapım ihalesi yapılmış, inşaat çalışması da sürüyordu.Elbette bu çalışmanın tamamlanması bir anlam ifade etmezdi. Zira Sivas’lı hızrı trenle Yerköy’e gidecek değildi ya. İllaki Başkent’e ulaşılmalıydı.

Yerköy’den Kayseri’ye uzanacak hattın 72 Km olduğunu biliyoruz; gidiş-geliş bu uzunluk 144 Km’e çıkıyor. İki yıl önceki maliyeti de 500 milyon liraydı.

Çok para... Bu para için Çin’le hatta yönelik görüşmeler yapıldı. ”Aceba yap-işlet-devret formülü işleyebilir miydi?” Gelinen noktada bu da zor gözüküyor.

Son olarak Ulaştırma Bakanı Yıldırım meslektaşlarımızın sorusu üzerine Yerköy-Kayseri Hattı’nın da Ankara-Yerköy-Sivas hattı ile eşzamanlı olarak tamamlanacağını söyledi.

Yürekten dua ediyorum. İnşallah...

Ama gelinen noktada hem para, hem Elmadağ sorunu nedeniyle bu işin en erken 2020’de tamamlanacağını sanıyorum. Hatta Cumhuriyetin 100. yılında. Kayseri için bu tarih çok geç. Erciyes Projesini de hesaba katarsak bu tarihin mümkün olduğunca daha erkene alınması gerekir.

Aslında bir korkumu da dillendireyim mi bilmiyorum. Bizim hat  projeye biraz zorlama ile dahil edildiği için DDY ana projelerinde gözükmüyor. Siyasiler “Sıkıntı yok” diyor, ancak  bürokratlar konuşmaktan çekiniyor.

 Hızlı tren Kayseri’nin Ankara, hatta batı bağlantısı için yapılacak en önemli hizmetlerden biri. Bu hizmetin gerçekleşmesi adına kim katkı verirse eminim tarihe geçer. Dilerim bu hat kısa sürede tamamlansın, Kayserili Ankara’ya otobüsle 5 saatte gitmekten kurtulup konforlu ve güvenli bir ulaşım aracı olan trenle 1.5, bilemediniz 2 saatte ulaşsın.

YÜKSEK YARGININ ANAYASA BEKLENTİSİ

 Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç  önce Kayseri’de sonrada AYM’nin kuruluşunun 51. yılı töreninde  yaptığı açıklamada  yeni anayasanın Meclis’ten 367 ile geçmiş dahi olsa halk oyuna sunulması gerektiğini söyledi.

Önceki gün de Yargıtay Başkanı benzeri bir açıklama yaparak  mealen “Meclis’te iki partinin kabul edeceği bir anayasanın yine tartışılacağını belirterek mümkünse bunun halk oyu ile yüksek oranda kabulü sağlanmalıdır” dedi.

Yeni anayasa ile ilgili oluşturulan Uzlaşma Komisyonu’nun bir arpa boyu yol katedemediğini gördük. Aldıkları son karara göre güya 1 Temmuz’a kadar çalışmalarını sürdüreceklermiş. Oysa Meclis’teki dört parti seçim öncesi millete yeni anayasa sözü vermişti. Hele hele 12 Eylül tertipçilerinin yargılandığı günümüzde hala o dönemin anayasası ile yönetilmek garip değil mi?.