VELİ ALTINKAYA


HIZLI TRENİN PROJESİ BİTMEDİ Mİ?

Gündem - Veli Altınkaya


Ulaştırma Bakanlığı bütçesi, komisyonda görüşülürken, CHP?Kayseri Milletvekili Çetin?Arık, Bakan?Arslan´a Kayseri hızlı trenini sormuş.

Önceki gün Arık´la kısa bir telefon görüşmesi yaptım. Arık, ?Abi Sayın Bakan sorum üzerine 3-3.5 yılda hızlı trenin geleceğini söyledi. Ancak, 2018 bütçe taslağında hızlı tren işi daha proje bazlı gözüküyor? dedi.

Konuyu Kayseri gündemine taşıyalı on yıl oldu... Geçen süre içerisinde Kayseri-Ankara hızlı tren hattı ile ilgili yazdığımız yazı ve yaptığımız yorumların sayısı  yüzlercedir.

Bakan Özhaseki ile birlikte Kayseri´ye gelen Ulaştırma Bakanı Arslan, Valilikte ısrarlı sorularımız üzerine, hızlı tren hattı proje çalışmalarının bu yılın temmuz ayı sonuna tamamlanacağını söylemişti.

Temmuzun üzerinden 3 ay daha geçti. Bakan´ın sözüne göre bizim hızlı tren projesinin tamamlanması gerekiyordu...

Bir projenin tamamlanması ve kabulü demek, yapım işine ödenek ayrılması halinde başlanılacağı anlamını doğurur.

Milletvekili Arık, 2018 bütçe taslağında Kayseri-Yerköy arası hızlı tren hattının proje aşamasında gösterildiğini söylüyor. Muhtemelen Sayın vekil elindeki notlara göre böyle bir cümle kullanmıştır. Gerçekten?sayın milletvekilinin dediği gibi, Kayseri-Yerköy arası hızlı tren proje işi yeni yıla sarkmışsa biz 2023´ten önce hızlı trene binemeyiz. Oysa sayın bakan Kayseri´de yaptığı açıklamada, 2021´de Kayserililerin Yerköy üzerinden ve aktarmasız olarak  Ankara´ya hızlı trenle gidebileceklerini söylemişti. Bakan?Arslan´ın, Milletvekili Arık´a, ?3-3.5 yılda biter? cevabından da bunu anlıyorum.

Ama, gerçekten proje bitmemişse ve 2018´in bahar ayı itibariyle ihale yapılıp da  temel atılmazsa, yaklaşık 150 km´lik hat 2021´e asla tamamlanmaz.

Gerçekten Bakan?Arslan´ın Kayseri´de söylediği gibi, proje işi bitmiş olsaydı, eminim ki AK?Partili büyüklerimiz şimdiye kadar çoktan davul çalarak bunu duyururlardı.

Ama artık bu işin tadı kaçtı.

 Bırakın bakanları, başbakanlar, cumhurbaşkanları Kayseri meydanında halka defalarca hızlı tren sözü verdiler.

Kayseri, bu noktada artık laf değil icraat bekliyor. Yani ihale tarihi ve iş bitirme tarihi bekliyor.

Göreceksiniz 2019 genel seçimleri öncesinde Sivaslı ve Yozgatlı hemşerilerimiz hızlı trene binecek. Biz bu işleri Kayseri gündemine getirdiğimizde dönemin bakanları ve etkili isimleri ?Kayseri de, Sivas´la eş zamanlı olarak hızlı trene biner? demişti. Kayseri´nin Sivas´la eş zamanlı hızlı trene binmesinden vazgeçtik. Eğer önümüzdeki yıl bu işin yapım ihalesini gerçekleştirmezsek  bir sonraki seçim yılında, yani 2024´de ancak tren gelir.

Başta Sayın?Bakan Özhaseki olmak üzere, AK?Parti´nin tüm milletvekilleri, il başkanı ve belediye başkanlarının konuyla daha yakından ilgilenip kamuoyunu sağlıklı bir şekilde bilgilendireceğine inanıyorum.

Ekim ayı içerisinde özel aracımla Konya, Afyon üzerinden İzmir´e gitmiştim. Afyon yakınlarında Ankara-Afyon-İzmir hızlı tren yapım çalışmalarını gördüm. Hem sevindim, hem kıskandım.

Daha önce defalarca yazdım;  gerçekten?Kayseri´den hızlı trene binerek Ankara´ya gitmeden ölürsem gözüm açık gider.

Özellikle Çevre ve Şehircilik?Bakanı Mehmet Özhaseki´nin süreci hızlandırma adına, ağırlığını daha fazla koyması gerektiğine inanıyorum. Endişem, maliyenin bütçe dengesi ve Ulaştırma Bakanlığı´ndan  beklentilerin çok fazla olması. Kayseri-Yerköy arası yapım işi sonradan birazda bizim (Kayseri´nin) zoruyla projeye dahil edildiği için kaynakta sıkıntı olabilir. Kayseri-Yerköy arası tahminen söylüyorum nereden baksanız 3 milyarlık bir iş. Az parada değil bu. Elbette Kayseri ve Kayserili bunu çoktan hak ediyor. Ama, takip etmezsek para sıkıntısı nedeniyle bu işin yapımı daha da uzayabilir.

Şunu açık söyleyeyim; AK?Parti yerel seçimlerden önce kesinlikle hızlı trenin temelini atmak zorunda. Atmazsa bunun bedelini sandıkta görür. Ama, önümüzdeki yılın sonbaharında atılacak bir temel bizim hızlı trene binme işimizi 2023´e öteler. Mümkünse, proje tamamlanmamışsa biran önce tamamlatarak, ?iz ödeneği´ dediğimiz bir fasılla 2018´de ihaleye çıkartılmalı ve yeni kaynak-kredi arayışı ile de baharda temel atılmalıdır.

Kayseri artık bu işi sahiplendi. Emin olun yeni yılda iktidar partisi mensupları en çok ?hızlı tren ne oldu?´?sorusuna muhatap olacaktır.

Bu arada Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir ve Kayseri hızlı tren projesi ile ilgili etüt çalışmalarının başladığını da öğrendik. İnşallah bu önemli hattın projesi de biran önce tamamlanır. Ama, bizim önceliğimiz Ankara hattı...

Lütfen bir yetkili-etkili isim, bu konuda Kayseri´yi net olarak bilgilendirsin.

 

 

ODA SEÇİMLERİ

 ?Oda seçimleri´ dediğimizde hemen aklınıza TOBB´a bağlı meslek kuruluşları geliyor. Malum onların seçimi nisana ertelendi. Bu odalarda  seçim çalışmaları şimdilerde rutin gidiyor. Yeni yılla birlikte tekrar hareketlenir. Ancak, TESK ´e yani Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar?Odaları Birliği´ne bağlı Kayseri´de 40 kadar oda var. Bunlar KESOB´a bağlı odalar. Kalanı ilçelerde. Ocak ayında KESOB´a bağlı odalar seçimlerini bitirmek zorunda. Martta da KESOB´un seçimi var. Özellikle merkezdeki 7-8 oda da şimdiden harıl harıl liste çalışmaları yapılıyor. Eskiden KESOB´a bağlı odaların seçimleri daha sessiz-sedasız gerçekleşirdi; ama belli ki yeni dönem biraz gürültülü geçecek. Bu arada kESOB?Başkanı Ahmet Övüç´ü kutluyorum; hafta sonu 800´den fazla TOKİ konutunun temelini atıyor. Övüç, gayretli bir çalışma içerisinde.

 

Mış? Miş? Muş?

00- Bakan Özhaseki İstanbul başta yurt genelinde milyonlarca konutun süratle dönüşümünün altını son günlerde ısrarla çiziyormuş.

00-Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bakan Özhaseki´nin kentsel dönüşüm çağrısını destekliyormuş.

00- FETÖ şüphelisi Ahmet Mercan´ın yeni itirafları Halit Gazezoğlu ve Boydak Kardeşlerin canını yakacak gibiymiş.

00- Av. Rifat Pehlivan´ın Mersin?Vali Yardımcısı Mustafa Atsız´la ilgili Haziran´da Nevşehir´de verdiği ifade ?Dinç Ailesini´ sıkıntıya sokacak türdenmiş.

00- Kayseri-Ankara arası hızlı tren çalışmaları seçim yaklaştıkça yeniden gündeme geliyormuş.

00- İyi Parti´de 37 il başkanı belirlenmiş.

00-´Sağlığın yeni patronu kim olacak?´ sorumuz siyaset ve bürokrasi koridorlarını hareketlendirmiş.