VELİ ALTINKAYA


BU PROJE ŞEHRİ RAHATLATIR

Gündem - Veli Altınkaya


Büyükşehir?Belediye Başkanı Mustafa Çelik, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada 2017´yi Kayseri için ?ulaşım yılı? ilan etti. Bu çerçevede bir dizi çalışmalar yapılacak. Bu noktada fazlaca detaylarına girmeden Çelik?Başkan´ın bu yıl içerisinde başlayıp bitireceği veya başlatacağı, ulaşımla ilgili projelerin bir bölümünden bahsetmek istiyorum.

Geçtiğimiz yıl hizmete giren Eski Çevreyolu (Kocasinan Bulvarı) üzerinde üst geçitler yapılmıştı. Bu güzergahta üst geçitler trafik akışını oldukça seri hale getirdi. Ancak özellikle de üst geçitlerin çıkış noktalarında yer yer yığılmalar oluyor. Yığılma yaşanan iki nokta var. Biri Fuzuli Caddesi, diğeri ise Tuna Caddesi´nin çıkışı... Daha doğrusu Fuzuli ve Tuna Caddeleri´nin?Kocasinan Bulvarı ile birleştiği kavşaklar.

İşte bu iki kavşağa altgeçitler yapılacak.

Yani DSİ önünden şehir istikametine gelen bir araç hiçbir ışıkta durmadan Argıncık´ın tepesine kadar çıkacak.

Mevcut haliyle KAYSO önünden sonra Fuzuli ve Tuna Caddesi Kavşakları´nda sıkışıklık yaşanıyordu. Özellikle Tuna Caddesi Kavşağı Bekir?Yıldız?Bulvarı bağlantısı oldukça yoğundu.

Yeni altgeçitlerle Mimarsinan Kavşağı gidişindeki trafik akışı Eski Sanayi´nin oradan başlayarak Argıncık´a kadar durmadan devam edecek. Tabi bu noktalarda sağa-sola dönüşlerle trafik daha da rahatlatılacak.

Bir diğer kavşak düzenlemesi ise Melikgazi Belediyesi önünde yapılacak... Kartal Kavşağı Mustafa Kemal Paşa Bulvarı´nı takiple Büyükşehir Belediyesi istikametine gelirken, mevcut (U) dönüşlü alt geçidin bittiği noktadan aşağı inilecek ve Forum AVM´nin önünden ise üste çıkılacak. Böylece M.K.P.?Bulvarı´nda da trafik akışı Kartal Kavşağı´ndan başlayarak  KASKİ- Doğumevi önüne kadar kesintisiz olarak akacak.

Alt geçitler şimdilik böyle. Bu altgeçitlerin tamamının yapımına baharla başlanacak ve kıştan önce de bitirilecek.

Bunların dışında mevcut kavşakların bir bölümünde Tuna Caddesi ve Sivas?Caddesi kesişme noktasında olduğu gibi düzenlemelerle akış rahatlatılacak.

Raylı sistem olarak da önümüzdeki iki yıl yoğun çalışma yaşanacak bir dönem olacak.

Raylı sistemde ise Şehir Hastanesi´nin yıl sonuna hizmete girme ihtimali düşünülerek bu hatta öncelik verilmiş.

Bu hatta da zorunlu bir değişiklik yapılmış... Belsin´den başlayacak raylı sistem hattı Ommer Otel´in hemen arkasındaki Endüstri Meslek Lisesi´nin yanından alta girecek ve  Osman Kavuncu Bulvarı, şehir terminali ve Şeker Fabrikası içerisinden geçen raylı sistem hattını geçinceye kadar alttan gidecek. Buradan üste çıkacak olan raylı sistem hattı Şehir?Hastanesi ve Nuh Naci Yazgan Üniversitesi´ne kadar uzanacak. Şehir Hastanesi´ni geçtikten sonra bir sapakla Moliyakent´e hat verilecek...

Raylı sistem noktasındaki öncelik burası. Muhtemelen bu hattın yapım ihalesi yılın ilk yarısında gerçekleşir ve önümüzdeki yıl sonuna kadar da hat hizmete girer...

Ama raylı sistem konusunda asıl büyük değişiklik Talas-Anayurt hattında yapılmış.

Anayurt hattı için Özhaseki´nin başkanlığı döneminde Üniversite´nin içinden geçilerek mevcut Talas Hattı´na bağlantı planlanmıştı. Dönemin rektörü Keleştemur buna karşı çıktı. Sonra yerel seçimler, rektörlük değişikliği, Büyükşehir Belediye Başkanlığı değişikliği derken bu iş olmadı. Bir ara Kaymakamlık önünü takiple Jandarmanın önüne viyadük yapılarak Anayurt´a ulaşılması gündeme geldi. Bazı nedenlerle bundan da vazgeçilerek daha isabetli bir şey yapılmış.

Bakın o ne?

Malum Büyükşehir?Belediyesi Kartal?Kavşağı, Cezaevi önü ve Köşk Kışla´yı takiple Furkan?Doğan Öğrenci Yurdu´nun yanından Üniversite yoluna  bağlantı veren Gültepe Bulvarı´nın temelini attı. Yolun az bir bölümü hizmete girdi. Kalan kısımda ise hummalı bir çalışma var ve önümüzdeki 2-3 ay içerisinde asfaltlanmış olarak burası hizmete girecek.

Çelik?Başkan o tarihlerde yaptığı bir açıklamada Gültepe Bulvarı´nın devamı olan Tavlusun Caddesi´ni Melikgazi Belediyesi´nin açacağını söylemişti. Aslında Melikgazi Belediyesi Tavlusun?Caddesi´nin neredeyse % 70´lik kısmını arsa anlaşmaları ile temizledi. Ancak % 30 kadar bir alan kaldı ve bu noktada da Başkan?Büyükkılıç düğmeye basmış, istimlak için gerekli talimatı vermişti.

Mülk sahiplerinden biri bu süreçte mahkemeye giderek mealen, ?Bu cadde 50 metre genişliğinde, burayı ilçe belediyesi hukuken açamaz. İstimlak ve yol açma yetkisi kanuna göre Büyükşehir?Belediyesi´nde? diyerek istimlağa itiraz etmişti.

Mahkeme vatandaşın bu itirazını yerinde bulmuştu. O süreci de yine bu sütunda uzun uzun yazmıştım.

İşte o mahkeme kararı gereğince Tavlusun Yolu´nun kalan kısmının istimlak çalışmalarını Büyükşehir?Belediyesi yürütecek. Bu yolun da en geç önümüzdeki yılın ortalarında 50 metre olarak hizmete girmesini bekliyorum. Çelik ve Büyükkılıç´ın talimatlarıyla iki belediyenin kurmayları beraber çalışmaya başladılar.

Şimdi, ?Kardeşim Anayurt hattının raylı sisteminden bahsediyordun, birden bire yeniden yola geldin? diyebilirsiniz. Yukardaki izahatı yapmadan Anayurt´un raylı sistem hattını anlatmakta sıkıntı yaşayabilirdim.

Tekrar Anayurt hattına gelelim. Yeni projeye Anayurt´tan kalkacak olan hafif raylı sistem, Halef Hoca Mezarlığı´nın önünden, eski Melikşah Üniversitesi´ni takiple Tavlusun?Yolu´na çıkacak ve burdan da Büyükşehir´in istimlak çalışmalarını noktalaması ile birlikte Üniversite Yolu´ndan, yani Furkan?Doğan?Yurdu´nun önünden, Gültepe Bulvarı´nı takiple Kartal Kavşağı´na, daha doğrusu cezaevi önüne ulaşacak...

Burası bir şekilde Büyükşehir imkanları ile halledilebilir. Bu hattın ihalesinin de yıl içerisinde yapılacağını sanıyorum. Hattın buraya kadar olan bölümü iki-üç yılda da bitirilebilir. Ancak bundan sonra, yani Cezaevi önünden raylı sistem hattı yeraltına inecek ve yeni Adliye Binası´nın önünde üste çıkacak... Tabi 4 Km´lik bu hattan en az üç-dört yerinde istasyonlar olacak. Meydana yakın noktadaki ana istasyonun ise eski Ahmet?Paşa Okulu´nun altına yapılması bekleniyor.

Bu hat yeni Adliye Binası önünden yer üstünden Erkilet´e uzanacak. Erkilet?Bulvarı´nı takip eden hat bir sapakla havaalanına girecek bir diğer sapakla Mobilyakent´e gelecek olan raylı sistem hattı ile birleşecek.

Anayurt hattının yeraltına ineceği noktada Ulaştırma Bakanlığı´ndan katkı istenecek. Bakanlık İstanbul, İzmir, Ankara ve Konya´da merkezi bütçeden epeyce bir metro ve hafif raylı sistem harcaması yaptı. Sanıyorum hafta sonu Kayseri´ye gelecek olan Ulaştırma Bakanı Ahmet?Arslan´ın önüne konulacak dosyalardan biri de bu... Özellikle raylı sistem hattı biraz zaman ve sabır istiyor. Ben de bu önemli projeyi ancak anlatabildim. Kalın sağlıcakla.