VELİ ALTINKAYA


AKAR VE ÖZHASEKİ’NİN TAKDİRLERİNE

GÜNDEM - Veli ALTINKAYA


Kayseri’nin kamu odaklı yatırımlarını takip etmek, bizim bu şehre sorumluluğumuz; yani boynumuzun borcudur. Hepimiz doğduğumuz-doyduğumuz topraklarla ‘ödeşmek’ zorundayız.

Kitaplar, gazeteciliği ‘kamu görevi’ olarak tarif eder. O halde gazeteci de, ‘işini yaptığı coğrafyada kamuoyunun beklentisini takiple memur kişi’ demektir. Israrla yıllardır Kayseri-Ankara arası YHT hattını, otoyol bağlantısını ve Tomarza-Göksun yolunu sorguluyoruz.

Nefsimi kudret elinde tutan Rabbime yemin ederim ki, bu hizmetlerin yapılması ile şahsi hiçbir menfaatim yok. Daha önce de yazdım; YHT Kayseri’ ye gelirse vatman-makinist filan olacak değilim. Allah ömür verdikçe yılda üç kez Ankara’ya giderken YHT’yi kullanmaktır muradım. Tomarza-Göksun yolu yapılırsa da anacığımı ve babamın mezarını ziyaret için köye giderken 30-40 Km daha yolu kısaltacağım. Hepsi bu...

Ama bu yollar ve YHT Kayseri’ye gelmezse vallahi ticaret olmaz. Vallahi, Kayseri bırakın ileri gitmeyi, geri kalır. Çabam, çırpınışım bunun içindir.

Geçen gün Kadir Abi (Dayıoğlu) köşesinden sormuş. ‘Veli havaalanı ihalesi yapıldıysa müteahhit neyi bekliyor’ diye...

Havaalanı genişleme ihalesi yapıldı. Sera Yapı adlı bir şirket yaklaşık maliyeti 360 milyon liraya ihaleyi almış. Bu hafta içerisinde yer teslimi yapılacak ve takiple müteahhit şantiyesini kuracak. İşin üç yılda (2022 sonu) bitirilmesi öngörülüyor. Bu yılki ‘iz ödeneği‘ 10 bin lira. Ama 2021 bütçesine ne kadar ödenek konulacağını takip etmek gerek. Havaalanı, turizm başta her açıdan önemli.

Ulaşım olmadan ticaret (turizm), kalkınma olmaz. Büyüklerimiz ‘Yol medeniyettir’ demiyor mu? Yani hava, kara ve demiryolu olmadıkça o şehir ‘medeniyetten’ geri kalır.

YHT konusuna şükürler olsun Kayseri sahip çıktı. AK Parti iktidarı olası bir seçim öncesi bu hattı ihale edip temel atmak zorunda. Bunu yapmazsa sandıkta ağır bedel öder. Bu yıl da geçti... İnşallah önümüzdeki yıl için ‘kaynak’ bulunur da YHT hattının ihalesi yapılır.

Gelelim otoyola...

Daha önce konuyla ilgili epeyce yazı yazdım. İki gün önce yayınlanan ‘Komşuyu Kıskanmak’ başlıklı yazımda Karayolları Genel Müdürü’nün cuma günü Kayseri’de olduğunu söylemiştim. Genel Müdür K.Maraş’a geçerken bize uğramış olmalı...

Otoyol bağlantısı için Karayolları Genel Müdürü, Bakan Adil Karaismailoğlu’nun masasına üç alternatifli teklifi koymuş. Bu noktada Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar Paşamızın veya AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Özhaseki Bakanımızın, “Adil Bey lütfen Ankara-Niğde otoyolunu yapan müteahhit firmayla bu konuyu görüşün” demeleri yetecek...

Ankara-Niğde otoyolu ‘Yap-İşlet-Devret’ metodu ile yapılıyor. Otoyolun açılışında Memduh Başkan’ın program dışı talebi üzerine Cumhurbaşkanı Erdoğan ERG İnşaat’ın veliahtını çağırarak, “Sani gel buraya, bak başkanımız ne diyor” demişti.

Müteahhidin Ankara-Niğde otoyolunda bir aylık işi kalmış. Bakanlık müteahhide aynı yolla, yani ‘Yap-İşlet-Devret’ ile Kayseri otoyol bağlantısını ‘Yap’ dediği zaman mesele kalmayacak.

Kamu bütçesinden kaynak çıkmayacak. ERG Yapı, kredibilitesi ve makine parkı yüksek olan bir şirket. Şirket yetkilileri otoyolun Kayseri’ye bağlanması halinde araç trafiğinin % 15 daha artacağını biliyor. Dolayısıyla otoyolun Kayseri bağlantısı devletin müteahhide söz verdiği zorunlu araç trafiğine paralel ödemesini de azaltacak demektir.

Kayseri otoyol bağlantısı için Kalaba, Himmetdede ve Garipçe hatları alternatif olarak sunulmuş. Kalaba ve Himmetdede hatları Garipçe güzergâhına göre 10 Km kadar daha kısa. Ancak Kızılırmak havzası ve doğal sitler nedeniyle daha maliyetli gibi. Acıgöl, Nevşehir, M.Kemal Paşa, Ürgüp, Garipçe hattı yaklaşık 102 Km... İstimlak maliyeti hariç bu yolu müteahhidin 600 milyon liraya tamamlayacağı öngörülüyor. Bu hat Kapadokya bölgesini de Acıgöl ’e kıyasla otoyola daha da yaklaştıracak. Yine Garipçe hattı OSB bağlantısı üzerinde olduğu için, Niğde-Konya-Ankara güzergâhına gidecek kamyonlar mevcut yolları değil, yeni otoyolu kullanacak.

Eğer iki büyüğümüz, yani Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar Paşamız ve Mehmet Özhaseki Bakanımız, Adil Karaismailoğlu Bakanımıza ‘Haydi bize müjdeyi ver’ derlerse bu çalışma iki yıla bitermiş.

Birazcık gayretle otoyol bağlantısı YHT işinden daha kolay. Akar ve Özhaseki büyüklerimizin takdirlerine sunuyorum.

 

KULİS BULVARI

KIBRIS UÇAĞI’NDA MHP’DEN KİM OLACAK

15 Kasım, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 37. yıldönümü günü. Üç yıl önceki kutlamalara katılmış ve o heyecanı yaşamıştım. Kıbrıslı kardeşlerimiz, Ersin Tatar’ı cumhurbaşkanı seçmekle Rumlara, dünyaya önemli mesajlar verdiler. Bu pazar Cumhurbaşkanı Erdoğan ve MHP Lideri Bahçeli KKTC ’nin kuruluş yıldönümü etkinliklerine katılıp, Maraş’ta piknik yapacaklar. Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Bahçeli ile birlikte MHP’den TBMM Başkanvekili Celal Adan ve Kütahya Milletvekili Ahmet Erbaş da KKTC’ ye gidecek. Ahmet Erbaş, Kıbrıs’ta bulunan Akdeniz Karpaz Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanvekilliği de yapıyor. Erbaş, Ersin Tatar’ın adaylığı ve seçim sürecinde önemli çalışmalar da yaptı. ’Erbaş’ın bizimle ilgisi ne?’ diyorsanız, ifade edelim, MHP Kayseri Milletvekili Baki Ersoy ’un öz dayısı, yani aslen Yozgatlı...

 

Mış… Miş… Muş…

00-Olası kabine revizyonunun AK Parti büyük kongresi arefesinde gerçekleşmesi bekleniyormuş.

00-Virüsün tırmanışı devam ederse Kayseri’de de yeni kısıtlamalar gelebilirmiş.

00- Kayseri, ‘Geleceğe Nefes’ için binlerce fidanı toprakla buluşturmuş.

00-Başkan Büyükkılıç Tomarza’ da dert dinlemiş.

00-’Çocuklar gülerse, dünya güler’ diyerek alkış alan Başkan Çolakbayrakdar çölyaklı hastaları unutmamış.

00-Belediye Başkanı Mustafa Yalçın, Talas Milli Eğitim’in belirlediği dar gelirli öğrencilere birkaç gün içinde bin 500 İPad dağıtacakmış.

00-Akademisyen Başkan Palancıoğlu Teknopark’ta bilgi almış.

00-MHP’li Vekil Baki Ersoy, matrah artırımı talebini Hazine ve Maliye Bakanı Lütfü Elvan’a iletip destek istemiş.

00-Havaalanı genişleme müteahhidine yer teslimi yapılmış.