KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 

ŞEHİR HASTANESİ’NDE GÜNLÜK ON BİN HASTA BAKIYORUZ

AFRİKALI HASTA KAYSERİ’DE ŞİFA BULDU

TÜRKOVAC İÇİN ACİL KULLANIM ONAYI BAŞVURUSU

DİZ VE KALÇA AĞRILARI

ÜNİVERSİTELİ SEVİM BİYONİK PROTEZ İSTİYOR

TOMARZA’DA KOLONOSKOPİ UYGULAMASI

DR. IŞILDAK:"ŞİDDETİ ÖNLEYECEK TEDBİRLER İSTİYORUZ"

TURKOVAC GÖNÜLLÜLERİ İÇİN ONLİNE TOPLANTI

ANTİBİYOTİKLERİ DAHA AKILCI KULLANMALIYIZ

PSİKOLOG ERTUĞRUL: “ÇOCUKLARINIZLA DAHA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRİN”

PANDEMİ DÖNEMİNDE ÇOCUKLARIN RUH SAĞLIĞI

BAŞKAN ÖZTÜRK ÇOCUK HASTA ODASININ AÇILIŞINI YAPTI

KAYSERİ MAVİ KATEGORİ’DE

KAYSERİ’DE ‘SAĞLIK’ MASAYA YATIRILDI

ŞEHİR HASTANESİ ORGAN BAĞIŞI ETKİNLİĞİ

KILINÇ: “COVİD 19 KAYNAKLI ANNE ÖLÜMLERİ ARTTI”

Anahtar Kelimeler: ORUÇ TUTARKEN
Gürkan Ofis Mobilyaları

ORUÇ TUTARKEN

HALSİZLİĞİ NASIL ÖNLERİZ?

Oruç tutarken halsizliği nasıl önleriz? Ramazan ayının sıcak havalara denk gelmesi ve oruçlu kalınan sürenin uzun olması oruç tutarken halsizlik ve yorgunluk şikayetleri artıyor. Bu nedenledir ki Ramazan ayı boyunca vücut enerjisini korumak için iftar ve sahur vakitlerinde doğru besinlerin uygun ölçülerde tüketilmesi büyük önem taşıyor. Peki ramazan ayı süresince ortaya çıkan bu halsizliği nasıl önleriz? Acıbadem Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü´nden Uzman Esra Kula haber ekibimize Ramazan´da sağlıklı besleme ve halsizliği önlemenin yolarını anlattı?
Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülebilmesi için sahuru atlamamak gerektiğini vurgulayan Acıbadem Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü´nden Uzman Esra Kula ?Sahura kalkılmaması ya da sadece su içip yatılmasının zararlı olduğu unutulmamalıdır. Uzun saatler süren açlık durumu metabolizmayı olumsuz etkileyebileceği için, vücudun ihtiyacı olan karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve minerallerin alınması önemlidir. Yeterli miktarda alınan vitamin ve mineraller, halsizlik ve yorgunluğu önleyerek, kişiyi gün boyu zinde tutmaktadır. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı ve sahur yemeğinde süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir? diye konuştu
Beslenme Uzmanı Kula sözlerinin devamında iftar saatinden itibaren tüketilmesi gereken besinler ve gerekçeleri ile ilgili olarak da şu tavsiyelerde bulundu? ?İftarda ve sahur bitimine kadar; B ve C vitamini içeren gıdalar, folik asit, demir, magnezyum, potasyum, selenyum, çinko açısından zengin olan süt ve et ürünleri, turunçgiller, yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller ve meyve çeşitlerinden tüketmek gerekmektedir. İftar sofralarında özellikle hurmadan vazgeçilmemelidir. Lifli bir meyve olan hurma bol miktarda A ve C vitamini, folik asit, sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum, fosfor, demir ve çinko içerdiği için halsizlik ve yorgunluğun giderilmesinde ve sindirim sistemi rahatsızlıklarının önlenmesinde yardımcı olmaktadır?
Ramazan´da hava sıcaklıklarının yüksek olmasıyla oruç tutan kişilerde günlük sıvı ihtiyacı daha çok arttığını hatırlatan Diyetisyen Kula ?Susuz kalmak; kişilerde yorgunluk, deride kuruma, sıcaklık hissi ve sindirim sistemi rahatsızlıklarına sebep olur. Bunun için yatmadan önce, sahurda, iftarda ve iftar sonrası yatana kadar sıvı tüketimine dikkat edilmelidir. Özellikle bu dönemlerde yetersiz sıvı almak genelde kabızlık sorunlarının görülmesini arttırır. İftarda çay ve kahve tüketildiği için susama hissi oluşmayabilir. Ancak iftar saatinden sahur bitimine kadar mutlaka en az 12- 15 bardak su içilmelidir? uyarısında bulundu?
?Orucunuzu açtıktan 15 dakika sonra ana yemeğe başlayın? diyen Beslenme Uzmanı Kula sözlerini şöyle noktaladı? ?İftara peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlanılmalı, 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edilmelidir. Beyaz ekmek, pirinç pilavı gibi glisemik indeksi yüksek olan gıdalar yerine; enerji veren ancak kan şekerini dengeli bir biçimde yükselten besinlerden bulgur pilavı, kepekli ekmek veya kepekli makarna tercih edilmelidir. Beslenme düzenindeki değişikliklere bağlı olarak oluşabilecek kabızlığı önlemek için; yemeklerde kurubaklagiller, kepekli
tahıllar, sebzeler gibi lif oranı yüksek gıdalar ve ara öğünlerde de taze ve kuru meyveler, ceviz, fındık, badem gibi kuru yemişler tercih edilebilir
HABER: N.NİLKALI