KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

 Uğur ALTUNER
 editor@kayserihaber.com.tr

   

TÜRKOVAC’DA PROBLEM YOK

ÇİFT AŞILI VATANDAŞA KARANTİNA YOK

"EN UFAK GRİP BELİRTİSİNDE DAHİ ECZANEDEN ÖNCE HASTANEYE GİDELİM"

BÜYÜKŞEHİR’DEN İLK YARDIM SERTİFİKA YENİLEME EĞİTİMİ

VAKA SAYILARINDA EN ÇOK ARTIŞ OLAN KAYSERİ'DE BAŞKAN UYARDI

KORONA VİRÜSTE 'ÇOCUK' KORKUSU

KAYSERİ’DE COVİD 19 VAKA ARTIŞI HIZ KESMİYOR

MOBİL SAĞLIK EKİPLERİ DAĞ, TEPE DEMEDEN VATANDAŞLARI AŞILIYOR

LİSE ÖĞRENCİSİ ZORLU YOĞUN BAKIM SÜRECİNİ ATLATTI

SİVRİSİNEK LARVALARINDA BİLİNMEYEN TEHLİKE

KAYSERİ PANDEMİDE 4. DALGAYI YAŞIYOR

BÜYÜKŞEHİR, DMD HASTALIĞINA KAYITSIZ KALMADI,

GECE AŞISI YÜREKLERE SU SERPTİ

TURKOVAC’TAN GÜZEL HABER

YOĞUN BAKIMLARI AŞISIZLAR DOLDURUYOR

KAYSERİ BİR KEZ DAHA COVİD 19’A TESLİM Mİ OLUYOR?

Gürkan Ofis Mobilyaları

KURBAN BAYRAMINDA SAĞLIKLI BESLENMENİN YOLLARI

Kurban Bayramı ülkemizde her yıl birliktelik ve paylaşmanın güzelliğinin de hissedildiği, geleneksel bir şekilde kutlanır. Dini vecibelerin yanı sıra Kurban Bayramı her zamankinden daha fazla kırmızı et tükettiğimiz bir dönemdir. Fakat uzmanlar ihtiyacımızdan fazla proteinin fazla kilo alımına sebep olacağını belirtiyorlar.

Kurban bayramında artan kırmızı et tüketimi, aslında beslenmemizin çok önemli bir öğesi olan protein ihtiyacımızı karşılar, ama günlük protein ihtiyacı her bireyin kilosuna, aktivite yoğunluğuna ve fizyolojik durumuna göre farklılık gösterir. Vücut ağırlığımızın her kilogramı başına yaklaşık 1 gr kaliteli protein, pratikte ihtiyacımızı rahatça karşılayabilir. Ama ihtiyacımızdan fazla protein, hele bir de yağlı kırmızı et tüketerek alınıyorsa, gereksiz kalori ve aşırı doymuş yağ olarak depolanma ile sonuçlanır. Hem fazla kilolarımızda artış, hem de vücut yağ oranımızda olumsuz bir yükselmeye neden olur. Üstelik yağ ve şeker içeriği yüksek ağır yemeklerden sonra ani kalp ve damar rahatsızlıkları gelişebileceği de unutulmamalıdır… Pek çok kanıta dayalı bilimsel çalışmada, aşırı ve yağlı et tüketimi sonrasında kan yağlarında ve kanda ürik asit düzeylerinde yükselme olduğu gösterilmiştir. Bu nedenle bayramı güzel ve keyifli geçirmek için birkaç öneriye dikkat etmekte yarar var:

Öncelikle bayramda da her zaman olması gerektiği gibi güne sağlıklı ve erken bir kahvaltı ile başlayın. Kahvaltıda protein almayı unutmayın. İşte size bayram kahvaltısında kavurma yemek için bir sebep! Ama siz siz olun porsiyonu küçük tutmaya özen gösterin, çünkü 100 gr kavurmada 20-25 gr protein yanı sıra 250-300 kalori civarında enerji bulunduğunu hatırlayın!

Etlerin çok yağlı kısımlarından her zaman uzak durun! Özellikle sakatat ve iç yağlar her ne kadar size lezzetli gelse de hepsinin kolesterol ve yağ bombası olduğunu ve az miktarlarda olsa bile sağlık açısından riskli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.