KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 

YERLİ VE MİLLİ KANAMA DURDURUCU

KAYSERİ COVİD 19’U KOVUYOR !

KORONA VİRÜS GÖZÜ DE ETKİLİYOR

ŞEHİR HASTANESİ’NDE GÜNLÜK ON BİN HASTA BAKIYORUZ

AFRİKALI HASTA KAYSERİ’DE ŞİFA BULDU

TÜRKOVAC İÇİN ACİL KULLANIM ONAYI BAŞVURUSU

DİZ VE KALÇA AĞRILARI

ÜNİVERSİTELİ SEVİM BİYONİK PROTEZ İSTİYOR

TOMARZA’DA KOLONOSKOPİ UYGULAMASI

DR. IŞILDAK:"ŞİDDETİ ÖNLEYECEK TEDBİRLER İSTİYORUZ"

TURKOVAC GÖNÜLLÜLERİ İÇİN ONLİNE TOPLANTI

ANTİBİYOTİKLERİ DAHA AKILCI KULLANMALIYIZ

PSİKOLOG ERTUĞRUL: “ÇOCUKLARINIZLA DAHA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRİN”

PANDEMİ DÖNEMİNDE ÇOCUKLARIN RUH SAĞLIĞI

BAŞKAN ÖZTÜRK ÇOCUK HASTA ODASININ AÇILIŞINI YAPTI

KAYSERİ MAVİ KATEGORİ’DE

Gürkan Ofis Mobilyaları

KURBAN BAYRAMINDA SAĞLIKLI BESLENMENİN YOLLARI

Uzmanlar ihtiyacımızdan fazla proteinin fazla kilo alımına sebep olacağını belirtiyorlar

Kurban Bayramı ülkemizde her yıl birliktelik ve paylaşmanın güzelliğinin de hissedildiği, geleneksel ritüellerle kutlanır. Dini vecibelerin yanı sıra Kurban Bayramı her zamankinden daha fazla kırmızı et tükettiğimiz bir dönemdir. Uzmanlar ihtiyacımızdan fazla proteinin fazla kilo alımına sebep olacağını belirtiyorlar

 Kurban bayramında artan kırmızı et tüketimi, aslında beslenmemizin çok önemli bir öğesi olan protein ihtiyacımızı karşılar, ama günlük protein ihtiyacı her bireyin kilosuna, aktivite yoğunluğuna ve fizyolojik durumuna göre farklılık gösterir. Vücut ağırlığımızın her kilogramı başına yaklaşık 1 gr kaliteli protein, pratikte ihtiyacımızı rahatça karşılayabilir. Ama ihtiyacımızdan fazla protein, hele bir de yağlı kırmızı et tüketerek alınıyorsa, gereksiz kalori ve aşırı doymuş yağ olarak depolanma ile sonuçlanır. Hem fazla kilolarımızda artış, hem de vücut yağ oranımızda olumsuz bir yükselmeye neden olur. Üstelik yağ ve şeker içeriği yüksek ağır yemeklerden sonra ani kalp ve damar rahatsızlıkları gelişebileceği de unutulmamalıdır? Pek çok kanıta dayalı bilimsel çalışmada, aşırı ve yağlı et tüketimi sonrasında kan yağlarında ve kanda ürik asit düzeylerinde yükselme olduğu gösterilmiştir. Bu nedenle bayramı güzel ve keyifli geçirmek için birkaç öneriye dikkat etmekte yarar var:

Öncelikle bayramda da her zaman olması gerektiği gibi güne sağlıklı ve erken bir kahvaltı ile başlayın. Kahvaltıda protein almayı unutmayın. İşte size bayram kahvaltısında kavurma yemek için bir sebep! Ama siz siz olun porsiyonu küçük tutmaya özen gösterin, çünkü 100 gr kavurmada 20-25 gr protein yanı sıra 250-300 kalori civarında enerji bulunduğunu hatırlayın!

Etlerin çok yağlı kısımlarından her zaman uzak durun! Özellikle sakatat ve iç yağlar her ne kadar size lezzetli gelse de hepsinin kolesterol ve yağ bombası olduğunu ve az miktarlarda olsa bile sağlık açısından riskli olduğunu aklınızdan çıkarmayın.