KAYSERİ´DEKİ FOSİLLER YENİ BİR TÜRE AİT OLABİLİR
Finlandiyalı fosil uzmanı Dr. Juha Saarinen, Taşhan bölgesinde yürütülen çalışmalar sırasında ortaya çıkarılan fosilleri incelemek üzere Kayseri´ye geldi
Tarih: 10.10.2019 17:32:37/ 206okunma / 0yorum

Dr. Juha Saarinen:

"(Choerolophodon cinsine ait fosil) Daha önce böyle büyüklük ve tamlıkta bir örneğe rastlamadım. Dünyada tek ve bu da Kayseri´de. Bu örnekten yola çıkarak türlerin ekolojisini, davranışlarını, ne yediğini ortaya çıkarabiliriz. Bu yüzden burada çalışmaktan çok mutluyum"

"Kayseri´de bulunan fosiller ve envanterler çok geniş alana yayılım gösteriyor. Bazı örnekler mamutlardan daha eski. Kimi örnekler de yeni bir tür olabilir ve yeni bir isim alabilir"

Finlandiyalı fosil uzmanı Dr. Juha Saarinen, Kayseri´de ortaya çıkarılan bazı fosillerin mamutlardan daha eski olduğunu belirterek, bunların yeni bir tür olabileceğini söyledi.

Dr. Juha Saarinen, Taşhan bölgesinde yürütülen çalışmalar sırasında ortaya çıkarılan fosilleri incelemek üzere Kayseri´ye geldi.

Kayseri Bilim Merkezi´ne nakledilen fosilleri ölçümleyerek yüzeylerinden örnekler alan Saarinen, 7,5 milyon yıl önce yaşadığı düşünülen "Choerolophodon" cinsine ait fillerin atası kabul edilen ve 2 metre 70 santimetre uzunluğu ve kafatası ile alt çenesi tam halde olmasıyla dünyanın en büyük fosillerinden biri olduğu tahmin edilen fosile özel ilgi gösterdi.

Saarinen, yaptığı açıklamada, fosillerin bütünlük ve büyüklük olarak dünyada tek olduğunu vurgulayarak, daha önce farklı ülkelerde yaptığı çalışmalarda bu tip örneklere rastlamadığını belirtti.

Fil ailesine ait fosillerin genel analizini yapacağını ifade eden Saarinen, şunları kaydetti:

"Buradaki örneklerin diş yapısından bu türlerin nasıl otlarla beslendiğini, ne kadar ot yediğini, ekolojik çevreye adaptasyonunu, geçmişten günümüze nasıl evrimleştiğini inceleyeceğim. Yeni bir tür mü, değil mi bunun analizini yapıp ona göre çalışmalar yapacağım. Bulunan bazı örnekler yeni bir tür olabilir. Bu da yapılacak olan çalışmalar neticesinde belli olacak. Bu buluntular genellikle Akdeniz ve Çin çevresinde var. (Choerolophodon cinsine ait fosil) Daha önce böyle büyüklük ve tamlıkta bir örneğe rastlamadım. Dünyada tek ve bu da Kayseri´de. Bu örnekten yola çıkarak türlerin ekolojisini, davranışlarını, ne yediğini ortaya çıkarabiliriz. Bu yüzden burada çalışmaktan çok mutluyum."

"Bazı örnekler mamutlardan daha eski"

Saarinen, Kayseri Bilim Merkezinde sergilenen fosiller sayesinde Finlandiya´da yapacağı araştırmalarda büyük yol katedeceğini dile getirerek, bölgenin fosil bakımından zengin olduğunu anlattı.

Yazacağı makaleyle Kayseri´deki fosilleri dünyaya tanıtmaya çalışacağını belirten Saarinen, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Finlandiya´ya döndükten sonra uluslararası alanda yayınlanan dergilerde makale olarak yayınlayacağım. Bu makaleler böylece dünyanın her yerine ulaşmış olacak. Kayseri´de bulunan fosiller ve envanterler çok geniş alana yayılım gösteriyor. Bazı örnekler mamutlardan daha eski. Kimi örneklerde çalışmalar neticesinde yeni bir tür olabilir ve yeni bir isim alabilir."

Kayseri Büyükşehir Belediyesinin desteğiyle, Hacı Bayram Veli Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Okşan Başoğlu başkanlığında 2017 yılında Taşhan bölgesinde başlatılan kurtarma kazıları devam ediyor.

Kazılarda bulunan fosiller arasında zürafa, fillerin atası olarak bilinen 4-5 tür, gergedan, üç toynaklı atlar ve boynuzlugillere ait örnekler yer alıyor.

Kısa süre önce bulunan 7,5 milyon yıl önce yaşadığı düşünülen "Choerolophodon" cinsine ait fillerin atası kabul edilen fosilin de 2 metre 70 santimetre uzunluğu ve kafatası ile alt çenesi tam halde olması dolayısıyla dünyanın en büyük fosillerinden biri olduğu tahmin ediliyor.

Kaynak: AA

KAYSERİ TOPLU AÇILIŞ TÖRENİ
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN: “KAYSERİ´DEN YÜKSELEN BU SES HERKESE İBRET OLSUN”
BAKANLARDAN CUMHRUBAŞKANI´NA TAM DESTEK
Cumhuriyet Meydanı´nda gerçekleştirilen Toplu Açılış Töreni´nde Cumhurbaşkanı Erdoğan´dan önce kürsüye gelen AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Kayseri Milletvekili Mehmet Özhaseki, Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan´ da yaptıkları konuşmada Barış Pınarı harekatının Cumhurbaşkanı Erdaoğan´ın üstün devlet adamlığı sayesinde başarı ulaştığının altını çizip, bakanlıklarının çalışmaları ile ilgili olarak vatandaşları bilgilendirdiler…
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN KAYSERİ´DE
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kendisini bekleyen vatandaşlarla selamlaştı, çocuklara oyuncak hediye etti
MUSTAFA VE REYHAN YALINOĞLU CAMİ TANITIM TÖRENİNE YOĞUN İLGİ
Melikgazi Belediye Başkanı Dr. Mustafa Palancıoğlu, Mimarsinan Mahallesi´nde yer alan Mustafa-Reyhan Yalınoğlu Camii´nin tanıtım törenine yoğun ilgili gösterildiğini söyledi.
ÜLKÜCÜ ŞEHİT BEKİR ÇİFTER KABRİ BAŞINDA ANILDI…
Ülkü Ocakları Kayseri İl Başkanlığı önderliğinde buluşan ülkücüler, ülküdaşları Şehit Bekir Çifter´i kabri başında andılar.
REİS KAYSERİ´DE
CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN, 420 MİLYON LİRALIK 140 YATIRIMI AÇIP HALKA HİTAP EDECEK
BÜYÜKKILIÇ, DEREVENK VİYADÜĞÜ´NDE
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Önceki Dönem Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız ile birlikte Cumhurbaşkanımızın yapacağı toplu açılış töreni ile hizmete girecek olan Derevenk Viyadüğü ve bağlantı yollarını inceledi.
BOĞAZKÖPRÜ CUMARTESİ AÇILIYOR
Vali Şehmus Günaydın, tertiplenen görsel brifingte Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç ve Karayolları Bölge Müdürü Ahmet Turan Gülhaş ile birlikte Boğazköprü´de yapılan çalışmaları ilimiz medya mensuplarına değerlendirdi.
CUMHURİYET MEYDANI TÜRK BAYRAKLARI İLE DONATILDI
PALANCIOĞLU: “BU ÜLKENİN DEĞERLERİ BİRDİR”
KOCASİNAN´DAN DEV YATIRIM ATAĞI
Kocasinan Belediyesi´nin hizmet odaklı projelerinin ürünü olan 5 yeni tesisin açılışını Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yapacak.
EMRİNİZ OLUR, BİZ DE YAPARIZ
‘BELEDİYE MAHALLEMİZDE´ ENDÜRLÜK´TE
BÜNYAN MYO´DAN ‘BARIŞ PINARI´ DESTEK
Kayseri Üniversitesi Bünyan Meslek Yüksekokulu akademisyen ve öğrencileri, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından Suriye´nin kuzeyinde başlatılan “Barış Pınarı Harekâtına” destek verdi.
ASKER SELAMI VERDİ, HAREKATI DESTEKLEDİ