GÜLSOY: “DİJİTAL ÇAĞIN ŞARTLARINA AYAK UYDURMAK ZORUNDAYIZ”

GÜLSOY: “DİJİTAL ÇAĞIN ŞARTLARINA AYAK UYDURMAK ZORUNDAYIZ”

Kayseri Ticaret Odası üye firmalarına alibaba.com üyeliklerinde avantajlı üyelik ve e-ihracat tanıtım toplantısında konuşan Başkanı Ömer Gülsoy; " E-ticarette, e-ihracatta başarılı olmanın yolu; markalaşma ve kurumsallaşmadan geçmektedir. Dijital çağın şartlarına ayak uydurmak zorundayız” değerlendirmesinde bulundu.

KTO üye firmalarına alibaba.com üyeliklerinde avantajlı üyelik ve e-ihracat tanıtım toplantısı yapıldı. KTO'da düzenlenen toplantının açılış konuşmasını yapan Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Gülsoy; pandemi süreci ile birlikte tüm sektörleri etkileyen değişimlere tanıklık ettiklerini, yeni iş modellerinin ortaya çıktığını, çalışma ve iletişim kurma şekillerinin değiştiğini hatırlatarak şöyle konuştu "Bu değişimin neler getireceğini; bizi, şirketlerimizi nasıl etkileyeceğini, teknolojinin hızına ayak uydurabilmek için neler yapmamız gerektiğini konuşmak için buradayız. Tüm dünyada olduğu gibi; ülkemizde de internet kullanımı hızla artmıştır. Nüfusumuzun yüzde 79’u internet kullanmaktadır. Ülkemizde yapılan toplam perakende satışların yüzde 3.6'si online olarak yapılmaktadır. Ülkemizde toplam istihdamın yüzde 72.4'ünü KOBİ'ler oluşturmaktadır. E-ticaret KOBİ’lerin hem ülke çapında hem de uluslararası platformda rekabetçi olabilmelerine imkan sağlamaktadır. KOBİ’lerin e-ticaret yapabilecek konuma gelmesi ülkemizin; ekonomisinin gelişmesine, uluslararası arenada daha rekabetçi bir konuma gelmesine, istihdamın artırılması için çok önemlidir. E-ticaretin büyümesi için bir ülkede; kredi kartının yaygın bir şekilde kullanılması, internet yaygınlığı ve kullanımı çok önemlidir. Ülkemizde de bu şartlar mevcuttur."

Sözlerinin sonunda "Dijital çağın şartlarına ayak uyduramazsak yok olup gideriz" diyen Başkan Gülsoy şunları kaydetti "Dijitalleşme konusu firmaların ve şehrimizin ve ülkemizin geleceği için büyük önem taşıyor. Tüm dünya farkında olsa da olmasa da dijital çağın içinde. E- ticarette, e- ihracatta başarılı olmanın yolu; markalaşma ve kurumsallaşmadan geçmektedir. Güçlü bir marka olmadan, e-ticaret sitelerini farklılaştırmamız ve sonuçta uzun vadeli bir kârlılık sağlamamız çok zor. İnsanlar artık marka ve kurumsal firmalara rağbet ediyorlar. Bizler de kurumsallaşmaya hız vererek yeni markalar oluşturmalıyız. Kayseri Ticaret Odası olarak markalaşmaya, kurumsallaşmaya büyük önem veriyoruz. Rekabetin hız kazandığı günümüzde artık tüm dünyayı hem rakip hem de müşteri potansiyeli olarak görmeliyiz. Buna göre çalışmalarımıza hız vermeli, rekabette kendimize güçlü bir yer edinmiş oluruz. Bugün burada gerçekleştirdiğimiz programımızı çok önemsiyor, dijitalleşme, e ticaret ve beraberindeki e ihracata katkı sağlayacağını düşünüyorum."

Başkan Gülsoy'un ardından Alibaba.com Türkiye Temsilcilerinden Tradefive CEO’su Emrah Cora, programa katılanların sorularını yanıtladı.


Haber Kaynak : KURUM BÜLTENİ

"Suriyeliler gidince batacaksak bugün gitsinler batalım"

“Kayseri pastırması AB coğrafi işaret tescili alan 22’nci ürün olacak”

“İstihdamdaki artış, üretimi ve ihracattaki artışı tetikleyecektir”

Aralık ayında 150 ülkeye 308 milyon 759 bin dolar ihracat yaptık”

Tomarza'nın kabak çekirdeğinin pazarı genişleyecek

Erciyes Kayak Merkezi İngilizlerin dikkatini çekiyor

“2023 yılı ihracat rekoru tüm sanayicilerimizin başarısıdır”

Erciyes Kayak Merkezi'ne sezonun ilk charter seferi Çekya Cumhuriyeti’nden

"İşsizlik rakamındaki gerileme sevindiricidir"

Tomarza'da kabak çekirdeğinde seri üretime geçildi

Erciyes Anadolu Holding'ten "ihracat" başarısı

155 ülkeye 299 milyon 822 bin dolar ihracat yaptık

yapısal reformlara odaklanılmasını isabetli buluyoruz

Dünyanın ilgisini çekecek "turizm" yatırımları

ilk 500 büyük sanayi kuruluşu arasında yer alan 17 Kayseri firmasını tebrik etti

Başkan Büyükkılıç: "Artık ihtisas fuarları ile Kayseri'miz gündemde"