Firmaların Mesaj Aldatması

Firmaların Mesaj Aldatması

Tüketiciyi Mağdur Ediyor ...

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, yönetmeliğe göre yalnızca isteyen tüketiciye mesaj göndermesi gereken firmaların, isteyen istemeyen herkese mesaj gönderdiğini söyledi.
Firmaların, mesaj konusundaki bilgisizliklerini fırsat bilerek tüketicileri mağdur ettiğini belirten Başkan Mahmut Şahin, ?Yönetmelik isteyene mesaj gönderin derken, uygulama herkese gönderip ?İstemiyorsanız mesaj atın´ şeklindedir. Bu, tüketiciye yapılan bir zulümdür? dedi.

Tüketici çaresiz bırakılıyor
Firmaların haksız tavrından dolayı, tüketicinin çaresiz bırakıldığını vurgulayan Başkan Mahmut Şahin, sözlerini şöyle sürdürdü:
?Gelen mesajların arkasında, ?Eğer mesajı almak istiyorsanız şu numaraya faks çekin ya da mesaj atın´ gibi tüketiciyi bir sorumluluk altına sokan bir not geliyor. İstemediğimiz mesajları engellemek için sanki tek çözüm yolumuzun o mesajları gönderen firmaya faks ya da e-posta göndererek bunu iptal edeceğimizi düşünmemizi sağlıyorlar. Günde onlarca kez mesaj gelen bir cep telefonu abonesi tüketici, onlarca kez ya faks çekecek ya da bunlara cevap vermek zorunda kalacak. Bu bir külfet. Uygulama aslında çok yanlış. Çünkü yönetmelik diyor ki, mesajı isteyene göndereceksiniz. Yani bir tüketici faks çekecek ya da e-posta gönderip diyecek ki o firmaya, sizin faaliyetlerinizi takip etmek istiyorum, beni bilgilendirin diye mesaj gönderecek. İsteyene mesajın gelmesi gerekirken bugün, isteyen istemeyen herkese mesaj gönderiyor ve deniyor ki, istemiyorsanız bize faks çekin. O faksların birçoğunun açık bırakılmak suretiyle meşgul edildiğini, dolayısıyla mesaj gönderilemediğini biliyorum. Tüketicilerin de bu konuda sanki, ulaşamadığım için bana mesaj geliyor, ne yapayım gibi bir çaresizliğe düştüğünü de gözlemliyoruz.?

Mesaj göndermeyi beklemeden şikayet edilebilir
Tüketicinin bu durumda, ikinci bir mesajı beklemeden şikayet etme hakkının olduğuna dikkat çeken Başkan Mahmut Şahin, ?Eğer istemiyorsak mesaj nereden gelirse gelsin, mesaj gelen firmaya cevap verdikten sonra değil ilk aşamada direk şikayetçi olabiliriz. Gümrük ve Ticaret Bakanlığına ya da ilimizdeki Ticaret İl Müdürlüklerine, internet sitesinden ya da bizzat başvurarak, gelen mesajın çıktısını alıp vermek yoluyla şikayetimizi gerçekleştirebiliriz? ifadelerini kullandı.

 


Haber Kaynak : İHA

Ahmet Özsarıyıldız hayatını kaybetti

Eşini rehin alan şahsı böyle ikna etti: "Ben sana kurban olurum"

Başkan Büyükkılıç, eşi ile 'Kayseri Yağlaması' yaptı

Sedat Kılınç’ın acı günü

Kayseri’de yılın ilk bebeği ‘Ceylin’ oldu

Can dostların huzurlu yuvası Talas Pati Evi

Annesinin böbreği sayesinde hayata tutundu

Kayseri’de 26 farklı noktada 302 polis ile asayiş uygulaması

AK Parti İlçe Başkan Yardımcısı son yolculuğuna uğurlandı

Down sendromlu Büşra'nın gelinlik hayali gerçek oldu

Melikgazi’de geleneksel salça kaynatma günleri başlıyor

Ağabeyini sırtında taşıyor

Büyükkılıç, İmam Hatipliler Derneği Aile Pikniği'ne Katıldı

Sinemaya Günleri Belsin ve Kazım Karabekir ile Devam Etti

Kuru ekmek satarak geçinmeye çalışıyor 

DAYANGAÇ VE DEMİR AİLELERİ’NİN MUTLU GÜNÜ