KANALIMIZA ABONE OL

YEREL BASINA DESTEK OL

 


EDİTÖR

SAYFA EDİTÖRÜ

   Süleyman ERDOĞAN
   editor@kayserihaber.com.tr                      

   

BAYRAMA YENİ EVİNİZDE GİRMEK İÇİN SON 2 GÜN!

MELİKGAZİ BELEDİYESİ 96 ADET DAİRESİNİ SATIŞA SUNDU

MUHTARLARDAN ÇOLAKBAYRAKDAR’A TEŞEKKÜR

MUHTARLARIMIZIN TALEPLERİNİ DİNLEDİK

SOYUMUZ ‘AVŞAR’DIR BİZİM

ÂŞIK ERTUĞRUL İMAMİ YENİ ŞARKISININ TANITIMINI GERÇEKLEŞTİRDİ

BAŞKAN BÜYÜKKILIÇ, KAYSERİ’DE GERÇEKLEŞECEK OLAN PROJELERİ KONUŞTU

BÜYÜKKILIÇ: KAYSERİ İŞİNİ BİLİR; AMA İŞİNİ TAKİP ETMESİNİ DE BİLİR

BAŞKAN YALÇIN’DAN ‘SEREBRENİTSA’ ZİYARETİ

YALÇIN: ACILARINIZI PAYLAŞIYORUZ

AGD KAYSERİ ŞUBESİ'NDEN DANIŞTAYIN ‘AYASOFYA’ KARARINA DESTEK

AYASOFYA, TARİHİN ÖZÜDÜR

MELİKGAZİ BELEDİYESİ 3 AYRI MAHALLEYE ŞADIRVAN YAPACAK

PALANCIOĞLU: ŞADIRVANLAR KÜLTÜRÜMÜZE VE GELENEKLERİMİZ MİMARINI YANSITACAKTIR

YAHYALI SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN YÜRÜDÜ

ÇOK SAYIDA KİŞİ KATILDI

18 YAŞ ALTI ÇOCUK VE GENÇLER TEK BAŞLARINA YOLCULUK YAPABİLCEK

18 YAŞ ALTI ÇOCUK VE GENÇLERİN YOLCULUKLARDA VELİ BULUNMASI ŞARTI KALDIRILDI

BÜNYAN BELEDİYESİ İŞ YERLERİNİ DEZENFEKTE ETMEYE DEVAM EDİYOR

HALK SAĞLIĞI ADINA ÇALIŞMALARIN ARALIKSIZ DEVAM EDECEK

817 YEME İÇME MEKÂNININ SERTİFİKA PROTOKOLÜ YAPILDI

Büyükşehir Belediyesi ve Lokantacılar ve Pastacılar Odasının iş birliği ile yeme-içme mekanlarına yönelik eğitimlerin ardından 817 iş yeri temsilcisine  törenle sertifika verildi.

TÜRK- İŞ ÜYELERİ BİLDİRİ VE MASKE DAĞITTI

Türk-İş Kayseri İl temsilciliği üyeleri hükümetin kıdem tazminatı ile ilgili düzenlemelerini protesto ederek vatandaşlara bildiri dağıttı.

BÜYÜKKILIÇ ASFALT ÇALIŞMALARINI YERİNDE İNCELEDİ

HACILAR’DA İNCELEME YAPTI

BAŞKAN MEMDUH BÜYÜKKILIÇ, ANKARA’DA

BAKAN KURUM KAYSERİ’NİN PROJELERİ HAKKINDA BİLGİ VERDİ

KAYSERİ’YE YENİ BİR TIP FAKÜLTESİ GELİYOR

SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ’NE BAĞLI YENİ BİR TIP FAKÜLTESİ

ARABALI SİNEMADA BU HAFTA “3 İDİOTS” FİLMİ VAR

PALANCIOĞLU: ETKİNLİĞİMİZ ÇOK SEVİLDİ

Anahtar Kelimeler: BESLENME DİYETETİK UZMANI :

BESLENME VE DİYETETİK UZMANI UÇAN:

RAMAZANDAN SONRA DAHA SAĞLIKLI ŞEKİLDE BESLENMELİYİZ

Acıbadem Kayseri Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Fatma İlhan Uçan haber ekibimize yaptığı değerlendirmede Ramazandan sonra hava sıcaklıklarının da yükselmesiyle birlikte beslenme şeklimizi değiştirmemiz gerektiğine dikkat çekip,  şekerli ve yağlı yiyeceklerden uzak durarak meyve-sebze ve bol miktarda su tüketme tavsiyesinde bulundu.

Acıbadem Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Fatma İlhan Uçan haber ekibimize yaptığı değerlendirmede Ramazan ayından sonra beslenme şeklimizi değiştirerek sağlıklı öğünler tercih etmemiz gerektiğini vurgulayarak şunları kaydetti.  “Bu sene bayram pek istediğimiz gibi geçmemiş olsa da, karantinada sevdiklerimizden uzak olsak da hepimiz yine bayram çikolataları aldık. Baklavalar yapıldı, börekler açıldı. Yani yöresel olarak yine ritüellerimizi bozmamaya gayret gösterdik. Biraz kaçamak yapılmış olabilir, birkaç kilo kadar artış olmuş olabilir. Ancak kilolar yağa dönüşmeden yani aldığımız kilolar bedenimize oturmadan onları hemen geri göndermemiz gerekiyor. Peki, bunları nasıl yaparız? Bayram sonrasında hemen sağlıklı öğünler tercih etmemiz gerekiyor. Belli ki bayramda biraz daha şekerli ve yağlı besinler tükettik. Meyveden ve sebzeden uzaklaştık. Şimdi de aslında yapmamız gereken yönümüzü değiştirmektir. Meyveyi ve sebzeyi küçük küçük porsiyonlar şeklinde de olsa ara öğünlere ekleyerek bu işe başlayabiliriz. Sonrasında yine sokağa çıkma kısıtlamasının da sona ermesiyle egzersiz ve yürüyüşleri de ekleyebiliriz hayatımıza. Bolca su tüketmemiz gerekiyor, sıvı tüketimini desteklememiz için yoğurdu bile cacık şeklinde tüketebiliriz. Soğuk çorbalar özellikle öğle yemeklerinde tercih edilebilir. Bayramdan sonra hem kilo vereceğimiz hem de vücudumuzu toparlayabileceğimiz bir günden bahsetmek isterim. Kahvaltıda öncelikle tam tahıllı ekmekler daha az yağlı peynirler, zeytin ve haşlanmış yumurta, salatalık, domates ve yeşillikle olabilir. Yanında açık bir çay, belki yeşil çayda tercih edilebilir. Sonrasında kahvaltı saatimize göre yine bir ara öğünle ikişer tane kuru kayısı ya da ceviz olabilir. Öğle yemeğinde sebze ya da et tercih edilebilir. Tabi ara öğün olarak da meyve veya yoğurt takviye olabilir. Akşam yemeğinde de öğle yemeğinin tersi olarak et ya da sebze tercihi uygun olmaktadır. “


Haber Kaynak : KAYSERİ HABER HABER MERKEZİ