AGÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDEN

AGÜ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDEN

BÜYÜK BAŞARI

Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Endüstri Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencileri tarafından yürütülen bitirme projesi, Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği (YA/EM) Öğrenci Proje Yarışması´nda finalist oldu.

Bu yıl 38´incisi düzenlenecek yarışmada, AGÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü son sınıf öğrencileri Umut Yapır ve Şükrü Yasin Güven tarafından yürütülen ?Savunma Sanayinde Tedarikçi Değerlendirme Süreci: Kriter Kümesi Optimizasyonu? isimli bitirme projesi, yarışmanın 8 finalisti arasında yer aldı.

Prof. Dr. İbrahim Akgün´ün akademik danışmanlığını, Dr. Murat Aslan´ın şirket danışmanlığını yaptığı projede, ASELSAN´ın tedarikçilerini seçme ve değerlendirme sürecinde kullandığı kriter kümesinin makine öğrenmesi, istatistik ve matematiksel programlama modelleri ile sayı ve nitelik olarak eniyilenmesini hedefleyen öğrenciler, ASELSAN´ın tedarikçi değerlendirme sürecinde kullanılan insan ve finans kaynaklarından yarı yarıya tasarruf edilmesini sağladılar.

Proje ekibi, 26-29 Haziran 2018 tarihleri arasında Eskişehir´de gerçekleştirilecek kongrede, proje sunumlarını yapacaklar ve dereceye giren ekipler içinde yer almaya çalışacaklar.

Uzun yıllardır devam eden ulusal düzeydeki köklü bir yarışmada, AGÜ Endüstri Mühendisliği öğrencileri tarafından yürütülen bir projenin 8 finalist arasında yer alması, bölümün ilk mezunlarının bu yıl verecek olması açısından büyük önem taşıyor.

Yöneylem Araştırması Derneği Proje Yarışması

1975 yılından beri, Yöneylem Araştırması Derneği (YAD) ve Türkiye´deki bir Endüstri Mühendisliği Bölümü tarafından ortaklaşa olarak düzenlenen YA/EM Kongresi´nde, lisans öğrencilerinin bireysel ya da ekip olarak katıldığı Öğrenci Proje Yarışması düzenleniyor.

YA/EM alanında yapılan tüm lisans projelerine açık olan yarışmada, projeler ele alınan problemin tanımlanması ve önemi, YA/EM yaklaşımlarının doğru ve yerinde kullanımı, projenin özgün değeri, süregelen projelerden bağımsız olması, olası yaygın etkileri ve uygulanabilirliği, elde edilen sonuçların başarısı, raporun yazımı gibi ölçütlere göre değerlendiriliyor.

Değerlendirme, farklı üniversitelerden akademisyenlerden oluşan bir jüri tarafından üç aşamada gerçekleştiriliyor. İlk aşamada, genişletilmiş özetler üzerinden ön elemeyi geçen projeler belirleniyor. İkinci aşamada, kapsamlı proje raporları değerlendirilerek finale kalan projeler tespit ediliyor. Üçüncü aşamada, finale kalan projeler jüri üyeleri ve kongre katılımcılarının önünde sunuluyor. Jüri üyeleri, sunumlar ve proje raporları üzerinde yapacakları nihai değerlendirmelerle, ödüle değer bulunan projeleri belirliyor.


Haber Kaynak : KURUM BÜLTENİ

Yıldırım Beyazıt Mahallesi'nde 2 okulu birden hizmete açacak

Kayseri'de eğitimde büyük başarı

Talas Mehmet Karamercan Kütüphanesi’nde büyük gün

Erasmus Sport Projesi’nin ilk ayağı Erciyes’te

Yarıyıl tatilini fırsat bilen öğrencilerin akınına uğradı

Melikgazi’den ikinci bir akıl küpü kütüphanesi

Kayseri’de 323 bin öğrenci karne aldı

iki ayri protokol imzalandi

Büyükşehir’in Ödev Merkezi’ni minikler çok sevdi

Osman Ulubaş İlkokulu ve Ortaokulu'nun temeli atıldı

KAYMEK, İngilizce A1 seviyesi 2. Grup kurs kayıtlarını başlattı

Kocasinan’daki tüm öğretmenlere özel hediye

Öğretmenler Günü'nde en anlamlı hediye

İl Milli Eğitim Müdürü Karaköse: “Gençlerimiz oldukça Cumhuriyet yüzyıllarca yaşayacak”

Her eve ders çalışma masası geliyor

İbrahim Kendiroğlu İlkokulu açıldı